וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילה טניה ברחה מקרקס בפריז - ורמסה קשיש בן 84

לדברי ארגון לזכויות בעלי חיים, מדובר בפילה שנלכדה בקניה בגיל שנה, ושחוותה התעללות בידי מאלפיה. היא טיפסה על טרמפולינה, פרצה גדר חשמלית ודרסה את הקשיש, שחקן פטאנק

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

פילה שנמלטה מקרקס בצרפת רמסה למוות פנסיונר, שהשתתף בתחרות פטאנק במגרש ליד פריז. הפילה, שני טונות משקלה, הצליחה לפרוץ גדר חשמלית בסיום הופעה בקרקס Cirque d’Europe שחנה בפרבר ליזי סור ארק שממזרח לבירה הצרפתית.

העיתון "לה פריזיאן" דיווח כי הפילה המשתוללת חבטה בחדקה בשחקן הפטאנק הקשיש, בן 84 והטיחה אותו בקרקע. הוא פונה לבית החולים בפריז ושם מת מפצעיו. שמו לא פורסם.

הרשויות בפריז מסרו כי מדובר בקרקס פרטי, שהחיות בו הוחזקו בכלובים מאובטחים היטב. חקירה נפתחה כדי לברר כיצד הפילה הצליחה להימלט דרך הגדרות. מהמשטרה המקומית נמסר שמעדויות שנגבו בקרקס, עולה כי הפילה - שבעבר כונתה סמבה, וכיום נקראת טניה - הפילה טרמפולינה גדולה על הגדר החשמלית, וטיפסה עליה אל מחוץ לקרקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפילה טניה, לשעבר סמבה. חוותה התעללות בקרקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוריל ארנאל, יושבת ראש האיגוד הצרפתי להגנה על זכויות החיות, אמרה כי "ככל הנראה הפילה רצתה להימלט, והאיש הזה היה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון".

לדבריה, הפילה נלכדה בקניה בשנות ה-80 כשהייתה בת שנה בלבד, והובאה לצרפת כדי לשמש קרקסים מפורסמים. "אנחנו עוקבים אחריה מאז 2003. פעם אחת היא סירבה להופיע, והיכו אותה באכזריות. המאמן הפסיק את המכות רק כאשר ילדים בקהל פרצו בבכי".

הארגון הגיש בשעתו תלונה נגד Cirque d’Europe בגין התעללות, אך התביעה נדחתה. לאחר מכן שינה הקרקס את שמה של הפילה לטניה.

משחק הפאטנק הומצא בצרפת ב-1910. הוא נערך במשטח שאורכו 15 מטר ורוחבו 4 מטרים, עשוי אדמה או חול, וקבוצות מעורבות של נשים וגברים מתחרות זו בזו. גם בישראל קיימים מועדוני פטאנק קטנים. כדורון קטן מעץ, קושונה ("חזירון") נזרק בתחילת המשחק למרחק של שישה עד עשרה מטרים והופך למטרה, והשחקנים היריבים מנסים להתקרב ככל היותר לכדורון. רבים מתבלבלים בין משחק הפטאנק למשחק כדורת-דשא, שכלליו שונים.

לקריאה נוספת
כיצד משחקים פטאנק? המדריך המלא לשחקן הנבוך

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מגרש פטאנק בפריז. Flickr / François–Digital, Creative Commons
"הקשיש היה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון". מגרש פטאנק בפריז/Creative Commons, Flickr / François–Digital
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully