וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפילה הדחויה לה-פטיט זכתה שוב להמליט

3.10.2013 / 0:06

לה-פטיט, פילה אסייתית כבת 30 שהגיעה לספארי שברמת גן אחרי שנים בקרקסים שונים, המליטה אתמול גורה בריאה, שכבר יונקת ומתרוצצת. הצוות מקווה שההמלטה תשפר את מעמדה החברתי

צילום: באדיבות הספארי ברמת גן, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

התרגשות גדולה בספארי: הפילה האסייתית לה-פטיט המליטה אתמול (רביעי) במזל טוב גורה בריאה במשקל 90 ק"ג שטרם זכתה לשם, זאת – חודשיים בלבד אחרי שבתה לה-בל המליטה את נכדתה לטאנגי.

לה-פטיט, פילה כבת 30, הגיעה לספארי שברמת גן לפני 15 שנה – אחרי שנים ארוכות בהן שימשה כפילת קרקס ונדדה בין גני חיות שונים. "כשהיא הגיעה, ההתנהגות שלה הייתה מאוד משונה, ככל הנראה בשל ההיסטוריה שלה כפילת קרקס", סיפרה דוברת הספארי שגית הורוביץ שהוסיפה כי התקבלה על ידי הצוות בישראל כשהיא חולה מאד. "היה חשוב לנו להשאיר אותה אצלנו מבחינה גנטית", אמרה. עם זאת, בקרב עדר הפילים שבספארי הייתה לה-פטיט דחויה למדי. רק אחרי שהביאה לעולם את בתה הבכורה לה-בל התחזק המעמד החברתי שלה בין שאר הפילות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לה-פטיט ובתה הקטנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף שההמלטה הראשונה שידרגה את מעמדה החברתי, חייה של לה-פטיט הוסיפו להיות לא פשוטים. את מירב תשומת הלב של זכר האלפא "מותק", ריכזה הפילה ורדה – שיחד עמו העמידה 11 צאצאים. ורדה, כך היה נדמה לצוות המטפלים, פיתחה קינאה למול יתר הפילות, וכמובן גם ללה-פטיט. אנשי הספארי אף סברו שוורדה היא זו שגרמה למותו של נכדה של לה-פטיט.

כדי למנוע חיכוכים בין החיות העצומות, גם האב המאושר מותק, וגם הפילה הדומיננטית ורדה, הופרדו משאר הפילים שבמתחם –בזמן שלה-פטיט המליטה הבוקר את הצאצאית. האב צפוי לשוב למשפחתו המאושרת תוך יום או יומיים, אולם ורדה תשוב רק בעוד מספר שבועות, כשהפילונית הקטנטנה תתחזק. אגב, הפילה החדשה כבר יונקת מאמה ונראית בריאה וחזקה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לה-פטיט יחד עם הבת הקטנה, והנכד/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully