וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שכפלו מפתחות - ושדדו רכוש במיליוני שקלים

12.11.2013 / 16:00

המשטרה עצרה שני תושבי תל אביב, בחשד כי העתיקו מנגנוני מפתחות והשיגו מידע מבעלי מקצוע שעבדו בדירות בעיר, וכך חדרו אליהן באין מפריע וגנבו תכשיטים ויהלומים בשווי רב

שרה (שם בדוי), תושבת תל אביב, ערכה בשבוע שעבר אחר הצהריים קניות במרכול. כהרגלה, היא נעצה את השבב שמחובר לצרור המפתחות שלה ומשחרר את העגלה מעמדת העגלות. בזמן שבחרה מוצרים, היא לא ידעה שמישהו הספיק להצמיד פלסטלינה למפתח התלוי על העגלה ועל ידי כך העתיק את מנגנון המפתח. כשיצאה, אותו אדם שעשה זאת עקב אחריה וראה היכן היא גרה. ביום חמישי שעבר תפסה המשטרה "על חם" שני חשודים, כשהם יוצאים מדירתה וברשותם נמצאו תכשיטים, כסף זר ויהלומים בשווי 700 אלף שקלים.

אתמול (שני) הוגשה הצהרת תובע נגד השניים, יאיר ביטון וגראורגי פורסוב, בבית משפט השלום בתל אביב בכוונה להגיש כתב אישום. במשטרה חושדים כי השניים פעלו בעשרות דירות בגוש דן וגנבו כסף ורכוש בשווי מיליוני שקלים. החשודים מכחישים את הטענות.

רכוש גנוב שנתפס אצל כנופיית פורצי דירות. נובמבר 2013. חטיבת דובר המשטרה
פעלו בעשרות דירות. חלק מהרכוש הגנוב/חטיבת דובר המשטרה

"הכנופיה הזאת פעלה בשנה האחרונה, לפחות", אמר פקד רז עובדיה, קצין הבילוש והמודיעין של תחנת תל אביב צפון. "לפני כשלושה חודשים הבחנו בדפוס פעולה שחזר על עצמו. מדובר בפריצות כמעט תמיד בשעות הבוקר, לדירות של בעלים אמידים יחסית, אשר מתבצעות בסדר מופתי, כאשר הפורצים נכנסים עם מפתח, ולא נוגעים בכלום למעט מה שבאו לגנוב. משמע, שהייתה בידיהם אינפורמציה מוקדמת לגבי הבית. במקרה האחרון בשבוע שעבר, בו הם נתפסו, בעלת הבית חזרה הביתה ואפילו לא ידעה שהבית נפרץ עד שאמרנו לה".

כיצד אספו הפורצים את המידע המדויק? לדברי פקד עובדיה, "הם הסתמכו על אנשי קשר שסיפקו להם מידע על דירות מבעלי מקצוע בעיקר. כאלה שביקרו בבית וידעו מתי בעלי הבית אינם נמצאים, מה מבנה הדירה, היכן ממוקמים החפצים יקרי הערך ואיפה הכסף. בהקשר הזה אני ממליץ להיות ערניים, לבחור בעלי מקצוע על פי המלצות בלבד ולהשאיר את המפתחות בזווית העין כל הזמן. גם הנושא של שכפול מעגלות סופר חוזר על עצמו, לכן מומלץ להפריד בין השבב לבין הצרור. בתל אביב התופעה הזאת חוזרת על עצמה בעיקר באזור בבלי, יהודה מכבי ומעוז אביב".

קניות לחג בסניף שופרסל ביגאל אלון בת"א, מרץ 2013. ניב אהרונסון
שכפול מעגלות סופר חוזר על עצמו/ניב אהרונסון

בצוות החקירה החלו לאסוף מודיעין ולבצע פעולות חקירה, אשר הובילו אותם לזהותם של החשודים. ביום חמישי האחרון הם עקבו אחרי השניים, עד שהגיעו לשכונת כפר שלם בתל אביב. השוטרים המתינו לחשודים עד שיצאו מהדירה ואז החלו לדלוק אחריהם, כשהשניים נמלטים בכלי הרכב.

בשלב מסוים, עצרו השניים את כלי הרכב וביטון החל לרוץ ברגל. לטענתו, הניידת המשיכה לנסוע אחריו, עד שפגעה בו והוא נפל. לדברי פרקליטתו, עורכת דין שילה דורפמן, הוא צפוי לעבור ניתוח ביום חמישי הקרוב.

"מרשי נדרס באופן ברוטאלי על ידי השוטרים ונגרמה לו חבלה חמורה, אשר מצריכה את אשפוזו בבית החולים וביצוע ניתוח בכף רגלו", מסרה. פקד עובדיה דוחה את הטענות. "אני לא ראיתי את מה שקרה, אבל אני מבין שהוא עיקם את הרגל במהלך הריצה ונפל, ורגלו נשברה". לדברי עו"ד דורפמן, "הטענה לפיה הוא מעד הנה טענה מבישה, שראוי שלא הייתה עולה כלל".

מעצרם של שני החשודים הוארך עד מחר, אז צפוי להיות מוגש כתב אישום נגדם לבית משפט השלום בתל אביב. סנגורו של פורסוב, עורך דין יקי קהן, מסר כי "מרשי מכחיש את הטענות נגדו. נגיב לאחר קבלת כתב האישום". בחיפוש בבית של ביטון נתפס רכוש החשוד כגנוב מהתפרצויות קודמות, גלמים של מפתחות לשכפול ומפתחות משוכפלים, שבמשטרה ינסו כעת לאתר את בעליהם.

לקריאה נוספת:
אחרי שמונה מקרים: שודד העובדות הזרות נתפס
תיעוד: אזרחים לוכדים שודד תכשיטים בראשון לציון
שודדים תלשו כספומט ממקומו וברחו עם התכולה

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully