וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמונה מקרים: שודד העובדות הזרות נתפס

7.11.2013 / 20:19

רפאל כהן בן ה-20 נאשם בשורת מקרים שבהם התנפל יחד עם חברו, שטרם נתפס, על נשים ממוצא אפריקני בתל אביב וגנב את כספן ואת הטלפונים הניידים שלהן. "ייתכן שהיו עוד מקרים"

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד רפאל כהן, תושב תל אביב בן 20, בגין שמונה מקרי שוד וגניבה. קורבנותיו של כהן - כך לפי האישום, היו ברובן נשים, נתינות זרות המתגוררות בשכונות בדרום העיר. כהן הכחיש את המיוחס לו, ושותפו לביצוע העבירות עדיין לא נתפס.

הפרשה החלה בתחילת חודש ספטמבר - אז שמו לב במרחב יפתח של משטרת מחוז תל אביב לסדרת מקרים של חטיפת תיקים ומכשירי טלפון ניידים מעוברי אורח. בכל המקרים היו מעורבים שני שודדים רכובים על אופנוע מסוג ג'וירייד בצבע לבן שנהגו להתנפל על נשים, לחטוף מהן את התיקים ואת הטלפונים - ולברוח מהזירה. התקיפות אירעו כולן בשכונת התקווה ובשכונת שפירא שבדרום תל אביב, והקורבנות היו כאמור נשים - פרט למקרה אחד. בכמה מקרים הנשים אף נחבלו במהלך השוד ונגררו על ידי התוקפים מטרים ספורים.

הקורבנות זיהו את החשוד

אחרי שהצטברו כמה תלונות שבהן תיאורי החשודים חזרו על עצמם, הבינו במשטרה שמדובר באותו צמד שודדים. "התחלנו לראות חוט מקשר בין המקרים", סיפר פקד אסף ברנס, מפקד מחלק תשאול מרחב יפתח. "הבנו גם שיש אלמנט של כוונה כלפי נתינים זרים. התחלנו בחקירה סמויה, באיסוף ראיות ובמעקבים. שמנו ידינו גם על מצלמות אבטחה, שתיעדו את המקרים".

בעקבות החקירה נעצר כהן בתחילת השבוע. בחקירתו הוא כפר באשמה והכחיש כל קשר לאירועים. אולם, לדברי פקד ברנס, "זה לא עזר לו. עימתנו אותו עם הקורבנות והם זיהו אותו. כמו כן מצאנו ברשותו חלק מהרכוש הגנוב". מעצרו של כהן הוארך כמה פעמים בבית משפט השלום בתל אביב.

היום כאמור הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד כהן, בו היא מייחסת לו שמונה מקרים של גניבה ושוד. על פי כתב האישום, באחד המקרים, נהגה אחת מהקורבנות בקלנועית ברחוב גוש עציון, כשלצדה יושבת קשישה שבה טיפלה. כהן ושותפו התקרבו אליהן כשהם רכובים על האופנוע. כשהגיעו סמוך לקלנועית משך כהן בכוח את התיק של האישה וגרם לה לחבלה ביד. התיק הכיל מכשיר טלפון נייד, עגילי זהב, 600 דולר במזומן ודרכון. עד מעצרו של כהן אירעו שמונה תקיפות, אך "ייתכן שיש מקרים נוספים בהם השניים היו מעורבים", ציין פקד ברנס. "מה שאנחנו יודעים הוא שמאז שנעצר החשוד, פסקו האירועים מסוג זה באזור".

לקריאה נוספת:
חשד: הירי לעבר ראש עיריית עכו - שוד שהסתבך
תיעוד: אזרחים לוכדים שודד תכשיטים בראשון לציון
אסיר שנמלט לפני 13 שנה נלכד בשכם והוחזר לכלא

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully