וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הירי לעבר ראש עיריית עכו - שוד שהסתבך

קובי מנדל

6.11.2013 / 11:20

התפתחות משמעותית בחקירת הירי לעבר שמעון לנקרי בחודש מרץ: בעקבות מעצרם של שלושה צעירים מהכפר ג'דיידה, מתברר כי לא מדובר בניסיון חיסול, אלא בניסיון שוד של רכבו

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בלנקרי מתייחס לתקרית בשבוע שעבר)

התפתחות משמעותית בפרשת ניסיון ההתנקשות בחייו של ראש עיריית עכו שמעון לנקרי. חוקרי ימ"ר חוף בפיקודו של ניצב משנה אלי אסייג עצרו הלילה (רביעי) שלושה צעירים ערבים-ישראלים תושבי הכפר ג'דיידה, בחשד שהם המעורבים המרכזיים באירוע.

מהמידע החדש מתברר כי מדובר ככל הנראה בניסיון שוד שהסתבך ושהסתיים בירי לעבר ראש העיר בחודש מרץ, שממנו הוא נפצע באורח בינוני. לוואלה! חדשות נודע כי שלושת החשודים, בני 18, 19 ו-23, התקרבו אל רכבו של לנקרי, שעצר בצומת ירכא שבצפון הארץ, כנראה כדי להשתלט על המכונית. בשלב זה, מסיבה שטרם הובהרה, ואחרי עימות - ירה אחד החשודים ירייה בודדת לעבר חזהו של לנקרי. בהמשך נמלטו החשודים מהזירה, וראש העיר הפצוע המשיך בנסיעה במכוניתו כמה קילומטרים עד לצומת כפר מכר, על כביש עכו-כרמיאל, ובתוך כך הזעיק את כוחות ההצלה.

לנקרי אושפז בבית החולים בנהריה. "קשה לי להשתחרר מהתחושה שהיה פה ניסיון להחליף שלטון באמצעות פשע", אמר אז לנקרי אחרי ששוחרר מבית החולים. במהלך התקופה נעצרו שישה חשודים המוכרים למשטרה, והלילה כאמור נעצרו שלושת החשודים המרכזיים בירי עצמו. המשטרה תבקש להאריך את מעצר השלושה בבית משפט השלום בעכו.

הארכת מעצר לנער בן 19 החשוד כי ביצע ירי לעבר ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, אוקטובר 2013. ערן גילווארג
אחד החשודים בבית המשפט/ערן גילווארג

לנקרי שחזר את שאירע בחודש מרץ. "יצאתי מבית של משפחה בכפר יאסיף עמה אני חבר הרבה מאוד שנים בסביבות 00:45, לאחר שהייתי באירוע במלון חוף התמרים. כקילומטר מביתם, כשהגעתי לצומת ירכא-ג'וליס, כעשרים מטר לפני הצומת, ראיתי שני אנשים עומדים לצד הדרך עם חצי כובע גרב על הפנים, הבנתי שמשהו חשוד, נדרכתי כולי. זה לא נראה לי הגיוני שהרמזור אדום ושני אנשים עומדים שם. עצרתי ובשתי שניות קרה כל הסיפור. מתנקש אחד היה מצד ימין ואחר מצד שמאל, זה לקח שני שניות. הייתי עם רגל על הגז וכשהמתנקש עשה תנועה לשלוף את האקדח לחצתי על הגז, ראיתי את הקנה מולי והכדור פגע בי ויצא מבית החזה. בנס לא נפגע שום כלי דם אך רק נגרם לי קרע בריאה ונשברו צלעות".

לקריאה נוספת:
ראש העיר עכו: ”יכול לזהות את החשודים בירי עליי”
4 צעירים נעצרו בחשד שניסו לרצוח את ראש העיר עכו
שביתה ברשויות המקומיות: ”לפני שיירצח ראש עיר”

זירת הירי בראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, סמוך לצומת ג'וליס, 22 במרץ 2013. ערן גילווארג
זירת האירוע בחודש מרץ/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully