וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 צעירים נעצרו בחשד שניסו לרצוח את ראש העיר עכו

קובי מנדל

28.10.2013 / 6:49

כוחות רבים מימ"ר חוף פשטו הבוקר על בתיהם של הארבעה, בני 18 עד 21 מהכפר מכר ג'דיידה ועצרו אותם לחקירה. הם חשודים שירו לעבר שמעון לנקרי בחודש מרץ ופצעו אותו

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בלנקרי משחזר את ניסיון ההתנקשות בחייו, חודש מרץ האחרון)

ארבעה צעירים, תושבי הכפר מכר-ג'דיידה שליד עכו, נעצרו לפנות בוקר (שני) בחשד למעורבות בניסיון הרצח של ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, בחודש מרץ השנה. עשרות בלשים וחוקרים מימ"ר חוף, בפיקודו של מפקד הימ"ר, ניצב-משנה אלי אסייג, ובסיוע שוטרי יס"מ, פשטו על בתיהם של הארבעה, בני 18 עד 21, ועצרו אותם ללא התנגדות. הם הובאו לחקירה במשרדי הימ"ר ויובאו בהמשך לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בעכו. ארבעת הצעירים מוכרים למשטרה, והם הורשעו בעבר במעשי שוד. ככל הנראה הרקע למעשה פלילי, אך לפי שעה המניע לניסיון הרצח לא ברור. הארבעה נעצרו בעקבות מידע מודיעיני שנאסף במשך תקופה ארוכה.

לנקרי סירב להגיב לבקשת וואלה! חדשות על דבר המעצר וביקש להתעדכן מהמשטרה על פרטי החקירה.

זירת הירי בראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, סמוך לצומת ג'וליס, 22 במרץ 2013. ערן גילווארג
הצליח להזעיק את כוחות ההצלה בכוחות עצמו. חוקרי המשטרה בזירה בליל הירי/ערן גילווארג

בחודש מרץ האחרון נורה לנקרי בחזהו בידי אלמוני במכוניתו סמוך לצומת ג'וליס, ונפצע באורח בינוני. הוא הצליח להתקשר לכוחות ההצלה, ופונה לבית חולים בנהריה כשהוא בהכרה. מחקירת נסיבות הירי ולה כי לנקרי היה באירוע בת מצווה בעכו ומסיבה לא ברורה נסע לכפר מכר. זמן קצר לאחר מכן, הוא נורה בחזהו ירייה אחת בידי אלמוני רעול פנים. לנקרי הצליח להימלט מהיורה ונסע במכוניתו מספר קילומטרים עד לצומת כפר מכר, על כביש עכו כרמיאל, תוך שהוא מזעיק את כוחות ההצלה. היורה נמלט מהמקום רגלית.

כשבוע לאחר הירי התייחס לנקרי לניסיון ההתנקשות בחייו. "קשה לי להשתחרר מהתחושה שהיה פה ניסיון להחליף שלטון באמצעות פשע", אמר לנקרי. "אלה שהתכוונו לרצוח אותי ניסו לשלוט במשאבים באמצעות פשיעה. אין לי ספק שהרקע הוא רק פלילי ולא אישי. שום דבר לא יכול להיות על רקע אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully