וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר שנמלט לפני 13 שנה נלכד בשכם והוחזר לכלא

29.10.2013 / 15:27

מחמוד שרף, שהורשע ברצח מאבטח במהלך שוד בנק, יצא בשנת 2000 לחופשה מהכלא ולא שב. אתמול הוא אותר בשכם הודות למידע מודיעיני, וצפוי לעמוד לדין פעם נוספת בגין בריחה

לפני 13 שנים יצא הרוצח מחמוד שרף לחופשה מהכלא – ורק אתמול (שני) הוא שב אליו. בשנת 1991 הוא נידון למאסר עולם בגין רצח מאבטח במהלך שוד בנק, ובשנת 2000 יצא, יחד עם שני שותפיו לעבירה, לחופשה, אולם שרף לא חזר בתום חופשתו, וכך גם חבריו. בתום שנים של חיפושים, הוא אותר אתמול בעיר שכם ושירות בתי הסוהר, בשיתוף צה"ל, החזירו אותו אל מאחורי סורג ובריח.

שרף הורשע בעבירות של רצח, שוד בנסיבות מחמירות וגרימת מוות בכוונה על רקע פלילי, לאחר ששדד סניף בנק בטייבה, יחד עם שניים נוספים. במהלך השוד, רצחו השלושה את המאבטח בבנק, עבדול רחמן, וגנבו את נשקו.

במהלך שנת 2000, לאחר תשע שנים בכלא, יצאו השלושה לחופשה מכלא איילון. אך הם לא שבו ממנה, לא ביום ובשעה שנקבעו להם – ולא לאחר מכן. מוחמד שרף הספיק לא מעט במהלך השנים שבילה מחוץ לכלא. במהלך השנים, הוא אף התחתן והביא ילדים לעולם. שני השותפים אותרו במהלך השנים אולם שרף נשאר בגדר נעלם כל השנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע המעצר בשכם, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחידת מצדה, יחידת ההשתלטות של שב"ס, אחראית בין יתר תפקידיה על איתור אסירים בבריחה. במהלך השנים היה שרף יעד של היחידה. בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לאחרונה, עלה כי שרף נמצא בתוככי שכם. אמש, בשיתוף ובגיבוי של כוחות צה"ל, פרצו אנשי היחידה את דלת ביתו של האסיר הנמלט ועצרו אותו. הודעה נמסרה למשפחת הנרצח.

בחקירתו הודה העצור כי הוא אכן מחמוד שרף, שנמלט מחסות שב"ס לפני 13 שנה. הוא הועבר למעצר בכלא הדרים, ובקרוב צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין הבריחה.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

לקריאה נוספת:
בריחת האסיר בירושלים: כהן לא היה כבול באזיקים
עציר הנאשם בנסיון רצח נמלט מבית החולים ונלכד
מחדל: חייל נמלט פעמיים מכלא 4 בתוך חודש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully