וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עציר הנאשם בנסיון רצח נמלט מבית החולים ונלכד

28.3.2013 / 6:10

מיכאל ירוסלבסקי, העצור בגין נסיון רצח של איש עסקים ובחטיפתה של אחרת, אושפז תחת שמירה בבית חולים מאיר בכפר סבא. הוא הצליח להימלט, אך נתפס תוך זמן קצר בסיוע מסוק

מיכאל ירוסלבסקי, גבר בן 50 שנעצר עד תום ההליכים בחשד לנסיון רצח, נמלט לפנות בוקר (חמישי) מבית החולים מאיר בכפר סבא, שם היה מאושפז תחת שמירה. כוחות משטרה ושירות בתי הסוהר החלו בסריקות לאיתורו ומסוק משטרתי חג בשמי האזור. כעבור כשעה וחצי נתפס ירוסלובסקי, בן 50, בשכונה הסמוכה לבית החולים. הבריחה אירעה בסביבות השעה 3:30 לפנות בוקר, והעציר נלכד ב-5:15 לערך.

בחודש מאי 2010 הוגש נגד ירוסלבסקי וארבעה בני אדם נוספים כתב אישום בגין מעורבותם בחטיפתה של אשת עסקים ירושלמית ועובדת חנות להמרת כספים בפתח תקווה ונסיון רצח של איש עסקים ברמת גן. החמישה נאשמו בין השאר בניסיון רצח, חבלה חמורה, חטיפה, שוד בנסיבות מחמירות, איומים וסחיטה.

לפי כתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין יעל הראל וענת בן זאב מפרקליטות מחוז תל אביב, באוקטובר 2009 החליט ירוסלבסקי לרצוח את איש העסקים. לשם כך פנה לאחד הנאשמים הנוספים, מקסים גורביץ', כדי שזה יאסוף מידע על איש העסקים ובני משפחתו, לאחר שקיבל את כתובת מגוריו של איש העסקים ותמונות של בני משפחתו ובית מגוריו, הוא עטה על פניו זקן ופאה והגיע לביתו של איש העסקים ברמת גן כשהוא מצויד באקדח "ברטה" עם משתיק קול. הוא ניגש לאיש העסקים שישב במכוניתו וירה בו שני כדורים בפלג גופו העליון ופצע אותו בזרוע ובחזה.

כזכור, בתחילת החודש, נמלט שי כהן, אסיר סרבן גט, מחלון השירותים בבית הדין הרבני בירושלים במהלך דיון בהארכת מאסרו בשנה נוספת. הוא נמלט מהקומה השנייה של המבנה הממוקם ברחוב אגרון בבירה. מיד לאחר שנודע כי ברח החלה משטרת ירושלים בחיפושים נרחבים אחרי כהן, תושב חולון בן 40.

כהן, אסיר אזרחי, נמצא ברשות שירות בתי הסוהר מאוקטובר 2007, בגין סירוב מתן גט לאשתו. ביום הבריחה הוא הובא לדיון בידי אנשי שירות בתי הסוהר של יחידת נחשון. לאחרונה האריך בית הדין הרבני את מעצרו של כהן בשנה נוספת.

בשבוע שעבר התייחס נציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, לבריחתו של כהן. בכנס לסיכום שנת העבודה 2012 אמר פרנקו כי "מדובר באירוע מכונן מבחינתי, בתקלה מבצעית. בשבוע האחרון הועברו אליי ממצאי הבדיקה של האירוע שמעלים בדיקה לא פשוטה של חוסר הקפדה על נהלים במשימה שגרתית, תגובה איטית ולא מקצועית של הכוחות בשטח". לדבריו, "האסיר אמנם לא היה אזוק, אך היה מלווה על ידי יחידת נחשון. הוא הצליח להימלט מבלי שהייתה לכך תגובה מקצועית". עם זאת, נציב שב"ס ציין כי: "נלמד את ממצאי הבדיקה, ואני מחזק את ידיהם של יחידת נחשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully