וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מנהלת מצוד אחר אסיר שנמלט מבית הדין בבירה

שי כהן, סרבן גט, נמצא ברשות שירות בתי הסוהר משנת 2007. במהלך דיון בעניינו בבית הדין הרבני בירושלים הוא נמלט מחלון השירותים. המשטרה פתחה בחיפושים נרחבים ברחבי העיר

שי כהן, אסיר סרבן גט, נמלט היום (רביעי) דרך חלון השירותים בבית הדין הרבני בירושלים, במהלך דיון בהארכת מאסרו בשנה נוספת. משטרת ירושלים פתחה בחיפושים נרחבים אחר האסיר, תושב חולון בן 40, מיד לאחר שזה שנמלט מהקומה השנייה של המבנה, ברחוב אגרון בבירה. הוא לבש מעיל כחול של "אינטל", חולצה לבנה עם פסים ומכנסיים בצבע אפור. כמו כן, הוא היה יחף בעת שנמלט.

כהן, אסיר אזרחי, נמצא ברשות שירות בתי הסוהר מאוקטובר 2007, בגין סירוב מתן גט לאשתו. הבוקר הוא הובא לדיון בידי אנשי שירות בתי הסוהר של יחידת נחשון. לאחרונה האריך בית הדין הרבני את מעצרו של כהן בשנה נוספת. במרכז ירושלים נמצאים בשעה זו כוחות משטרה גדולים על מנת לאתרו בהקדם.

פרודתו של כהן, בת 40, ממתינה לגט מגיל 27. היא מתגוררת עם שני ילדיה בבית הוריה. מזה 13 שנים היא מנועה מבניית זוגיות חדשה מכיוון שהיא מסורתית, ועל פי ההלכה עדיין נשואה. היא מיוצגת על ידי הקליניקה המשפטית במרכז רקמן. ראש מרכז רקמן, פרופ' רות הלפרין-קדרי, אמרה כי "המקרה מציג את המציאות הבלתי נתפסת הקיימת במדינת ישראל, בה נשים כלואות בנישואיהן משך שנים ונתונות לשרירות לבם של בעלים סרבני גט, כאשר גם השמתם בכלא במשך שנים לא יכולה להביאם לשחרר אותן".

כוחות שבס בחיפושים אחר שי כהן, האסיר סרבן הגט שנמלט בירושלים, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
שוטרים מחפשים אחר כהן בירושלים, היום/יואב דודקביץ'

בעקבות בריחתו של כהן מהדיון הודיעו חברות כנסת ממפלגת יש עתיד כי בכוונתן להילחם למען שחרור נשים עגונות מבעליהן. המקרה המצער מוכיח פעם נוספת כי יש צורך בשינוי מהותי ביחס לסרבני גט", אמר ח"כ עליזה לביא. לדבריה, "יש להתייחס לסרבני גט כעבריינים לכל דבר ועניין. אני בטוחה שמשטרת ישראל תנקוט את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא למעצרו של העציר הנמלט". ח"כ יעל גרמן אמרה כי "צריך לשים קץ למצב הבלתי נסבל שבו נשים מסורבות גט נמצאות בין שמיים לארץ - לא נשואות ולא גרושות. לא יעלה על הדעת ש-11 שנים גבר מסרב לתת גט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully