וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד שסייע לרוצח להימלט: "רצינו לטייל בצפון"

קובי דוד

5.2.2013 / 15:54

אחיו של האסיר שנמלט מכלא חרמון אמר בדיון בבית המשפט כי אחיו נמלט ללא ידיעתו: "הוא האח הגדול, עושה מה שנראה לו". בית המשפט האריך את מעצרו ומעצר חברו ב-5 ימים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

שופטת בית משפט השלום בנצרת אוסילה אבו אסעד האריכה היום (שלישי) בחמישה ימים את מעצרם של תושב טמרה בן 21 ותושב ג'לג'וליה בן 23, החשודים בסיוע לבריחה ממשמורת חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע, בפרשת הימלטות אסיר מכלא חרמון אמש בגבול סוריה.

במהלך הדיון סיפר אחיו הצעיר של האסיר, שנשפט למאסר עולם בגין רצח שביצע בשנת 2006 בהיותו קטין, גולל בדיון את מהלך האירועים. "רצינו לטייל בצפון ולבקר באתר החרמון", סיפר האח. "לפתע אחי נמלט ללא ידיעתי. הוא האח הגדול, עושה מה שנראה לו. אני לא קשור לכל העניין. לא ידעתי בכלל מה הן הכוונות שלו".

הארכת מעצר בבית המשפט המחוזי בנצרת לחשודים שניסו להבריח ישראלים לסוריה, פברואר 2013. ערן גילווארג
"רצינו לטייל בצפון ולבקר באתר החרמון", אחד מהחשודים, היום בבית המשפט/ערן גילווארג

עו"ד ארוא חליחל, שמייצגת את אחיו של האסיר הנמלט, אמרה כי "הגירסה של החשוד לא מעלה חשד לביצוע עבירה פלילית לקשירת קשר. אחיו ביקש ממנו לנסוע לכיוון מסוים. בהיותו האח היותר צעיר, שרוכש לאחיו כבוד ומורא, הוא פעל על פי רצונו. הוא לא העלה בדעתו שהוא מתכוון לברוח. הוא הופתע מאוד".

עו"ד ואסים דאהר מהסנגוריה הציבורית המייצג את החשוד הנוסף בסיוע לבריחה, מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את העבירות המיוחסות לו. מדובר בחבר של המשפחה שהתלווה אליהם כדי להסיע את אותו אסיר לכלא חרמון. לא הייתה לו שום כוונה או ידיעה על התכנון הצפוי של האסיר להימלט לסוריה. מדובר בבחור מאזור המרכז שלא מכיר את האזור היטב. לפתע הוא מצא עצמו על אזור הגבול. לראייה הוא מיד שיתף פעולה עם המשטרה".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הארכת מעצר בבית המשפט המחוזי בנצרת לחשודים שניסו להבריח ישראלים לסוריה, פברואר 2013. ערן גילווארג
" לא הייתה לו שום כוונה או ידיעה על התכנון הצפוי של האסיר להימלט לסוריה"/ערן גילווארג

על פי החשד, אחיו הצעיר של העבריין הנמלט והחשוד הנוסף ביצעו חתך בגדר הגבול עם סוריה באזור אל רום, על מנת שהאסיר וחבר נוסף יוכלו לחצות את הגדר בבטחה.

כוחות צה"ל שזיהו פעילות חשודה בגדר הקפיצו את הכוחות הפזורים לאורך הגבול. תחילה סברו הכוחות כי שני החשודים ניסו לבצע הברחה של סמים, אך בחקירת המשטרה הודו השניים כי הצליחו להבריח את האסיר שיצא לחופשה קצרה מכלא חרמון בגין מעורבות ברצח.

"מדובר בארבעה גברים שהגיעו עם תיקים לאזור הגבול עם סוריה. כוחות צה"ל הצליחו לעצור את שני החשודים שככל הנראה סייעו בהברחה של שניים נוספים", סיפר מפקד ימ"ר צפון נצ"מ מיכאל שפשק בשיחה עם וואלה! חדשות. "בחקירתם הודו השניים כי הצליחו להבריח אסיר וצעיר נוסף לסוריה יחד עם תיקים. בני משפחותיהם ייחקרו בהמשך על מנת להבין את המניע של השניים וכן נחקור את דרך ההימלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully