וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס על סרבן הגט שנמלט: "תקלה מבצעית לא פשוטה"

18.3.2013 / 12:31

בכנס לסיכום שנת 2012 הוסיף רב-גונדר אהרון פרנקו: "בדיקת האירוע מעלה חוסר הקפדה על נהלים ותגובה איטית של הכוח". בהתייחסו לפרשת זיגייר: "לא מסירים אחריותנו"

מבלי לגרוע מאחריותנו, שב"ס פעל תחת שיקולים כבדי משקל של ביטחון המדינה, ומעטפת המשמרות של האסיר איקס ניתנה לנו על הבסיס הזה", כך אמר היום (שני) רב-גונדר אהרון פרנקו, נציב שירות בתי הסוהר בכנס לסיכום שנת 2012 בארגון, שבו נוכח גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. בהתייחסו להתאבדותו בתא של האסיר בן זיגייר, הוסיף פרנקו כי "גם כך גם ציינה השופטת בהחלטתה: 'חובות שהוטלו על גורמי שב"ס היו קשים ומורכבים'".

בדברים שנשא פרנקו התייחס לשתי פרשות גדולות נוספות שפורסמו באחרונה. על מות העציר הביטחוני בכלא מגידו לפני כשלושה שבועות, אמר כי "מדובר באירוע שנמצא עדיין תחת חקירת יאחב"ל. ידוע לנו שלאירוע מותו של אסיר ביטחוני יש משמעות לאומית, עם זאת חשוב לציין שבשב"ס יש אלפי אסירים ועצירים ביטחוניים ותמיד יש אפשרות שאירוע כזה יקרה". לדבריו, "אנחנו לא מסירים אחריותנו. בכל מקרה אנחנו מבצעים בדיקה וכך נמשיך ונעשה".

החלון בבית המשפט ממנו ברח שי כהן, האסיר סרבן הגט שנמלט בירושלים, מרץ 2013. יואב דודקביץ'
"אירוע מכונן, תקלה מבצעית", כינה בחריפות את בריחתו של סרבן הגט/יואב דודקביץ'

בסיפא של דבריו העלה פרנקו את עניין סרבן הגט שי כהן, שנמלט לפני שבועיים מחלון תא השירותים בבית הדין הרבני בירושלים. "מדובר באירוע מכונן מבחינתי, תקלה מבצעית", הדגיש. "בשבוע האחרון הועברו אליי ממצאי הבדיקה של האירוע שמעלים בדיקה לא פשוטה של חוסר הקפדה על נהלים במשימה שגרתית, תגובה איטית ולא מקצועית של הכוחות בשטח". לדברי פרנקו, האסיר אמנם לא היה אזוק, אך היה מלווה על ידי יחידת נחשון. הוא הצליח להימלט מבלי שהייתה לכך תגובה מקצועית". עם זאת ציין: "נלמד את ממצאי הבדיקה ואני מחזק את ידיהם של יחידת נחשון", יחידת הליווי של השב"ס.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully