וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על איראן: "תמיד יש אופציה טובה ממלחמה"

שר האוצר התייחס למו"מ בין מעצמות המערב לאיראן בדבר תכניתה הגרעינית, והוסיף: "העולם צריך להבין שכשיש לך עסק עם שקרנים - אתה צריך להיות זהיר במיוחד. לא נהיה שקטים"

"תמיד יש אופציה טובה ממלחמה, אבל העולם צריך להבין שכשיש לך עסק עם שקרנים – אתה צריך להיות זהיר במיוחד" – כך אמר הערב (שני) שר האוצר, יאיר לפיד, בהתייחסו למגעים בין מעצמות המערב לבין איראן באשר לתכניתה הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית. בכנס של ארגון הפדרציות היהודיות בבנייני האומה בירושלים דיבר לפיד גם על המתיחות מהימים האחרונים בין שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי לראש הממשלה נתניהו: "אנחנו אומרים את המסר הזה לחברינו האמריקאים, כי הם מובילים את התהליך הזה. אנחנו לא נהיה שקטים לגבי זה, אבל מצד שני לא נהרוס את היחסים עם ארה"ב כי הם חשובים מדי".

עוד באותו נושא:
נתניהו: ”נאמר כל מה שצריך כדי למנוע עיסקה גרועה”
”איראן היא שהכשילה הסכם, כשהתעקשה על הזכות להעשרה”
”לא נקבל עסקה עם איראן שתוציא אותנו פראיירים”

יאיר לפיד בכנס במכון המחקרי לביטחון לאומי. דרור עינב
"לא נהיה שקטים לגבי זה". לפיד/דרור עינב

לפיד הוסיף בסוגייה האיראנית: "יש לנו את אחד הצבאות החזקים בעולם. יש לנו את היכולת והרצון להגן על עצמנו. אבל יש הבדל בין להיות מודאג, ואנחנו מאוד מודאגים, לפאניקה – שם אנחנו לא נמצאים. מדובר במצב שצריך לטפל בו, צריך לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, כי רק באחרונה ראינו בסוריה שכשמשטר כזה משיג נשק להשמדה המונית – סופו של התהליך שהוא ישתמש בנשק הזה". לדברי לפיד, "יש הרבה רגישויות בעניין הזה, ואנחנו מתמודדים עם כולן. אנחנו נשתמש בכושר שיפוט מחד, ומאידך נוודא שכולם יודעים על מה אנחנו מדברים".

מוקדם יותר התייחס לסוגיה גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בדברים שנשא בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו: "ישראל תמשיך להגיד את האמת הפשוטה בקול ברור". ראש הממשלה הוסיף כי ישראל מאוחדת בהתנגדות לעיסקה המוצעת עם איראן. "אנחנו מדברים בקול צלול שאינו משתמע לשתי פנים", אמר. לדבריו, יש לנצל את הזמן שהושג, נוכח סיום סבב המו"מ השני, על מנת להשיג עיסקה "הרבה יותר טובה".

אף שגורמים במערב הבהירו כי החתימה על ההסכם מול הרפובליקה האיסלאמית יכולה לקרות כבר בתוך כמה שבועות, נתניהו ציין היום כי מבחינת ישראל תאריך היעד הוא "התאריך שבו תושג עיסקה טובה שתמנע את יכולת ההתגרענות הצבאית של איראן".

באותו נושא, אמר היום שר החוץ הבריטי ויליאם הייג כי אם יושג הסכם זמני בין שש המעצמות לבין איראן בנושא תכנית הגרעין האיראנית, הוא יכלול "הקלה מוגבלת ויחסית בסנקציות". "זה מאד חשוב שהרשויות האיראניות יבינו כי הלחץ יימשך בדמות סנקציות חריפות יותר – אלא אם יושג הסכם בנושא הגרעין", אמר הייג לפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully