וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "נאמר כל מה שצריך כדי למנוע עיסקה גרועה"

11.11.2013 / 16:51

בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס ראש הממשלה להסכם המתגבש עם איראן, ועקץ שוב את שר החוץ האמריקני שטען כי מוקדם להתנגד לעיסקה לא קיימת. "נמשיך לומר את האמת הפשוטה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

קרב האמירות בין נתניהו לקרי נמשך: אף ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר מוקדם יותר כי התנגדותו של ראש הממשלה הישראלי לעיסקה עם איראן היא מוקדמת מדי, משום שהיא טרם קרתה - הבהיר אחר הצהריים (שני) נתניהו כי "ישראל תמשיך להגיד את האמת הפשוטה בקול ברור".

בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת הוסיף ראש הממשלה כי ישראל מאוחדת בהתנגדות לעיסקה המוצעת עם איראן. "אנחנו מדברים בקול צלול שאינו משתמע לשתי פנים", אמר. לדבריו, יש לנצל את הזמן שהושג, נוכח סיום סבב המו"מ השני, על מנת להשיג עיסקה "הרבה יותר טובה".

אף שגורמים במערב הבהירו כי החתימה על ההסכם מול הרפובליקה האיסלאמית יכולה לקרות כבר בתוך כמה שבועות, נתניהו ציין היום כי מבחינת ישראל תאריך היעד "התאריך שבו תושג עיסקה טובה שתמנע את יכולת ההתגרענות הצבאית של איראן".

כמו בשלל הנאומים הקודמים, חזר והבהיר ראש הממשלה כי המהלך למניעת ההתחמשות הגרעינית של איראן הוא חשוב לעולם כולו, ולא לישראל בלבד. "נמשיך לומר זאת כי זה מה שמתבקש. כשמדובר בדברים כל כך חיוניים וגורליים לעתידה של ישראל ולביטחונה, וגם לשלום העולם, צריך לומר דברים ברורים וכך אנחנו עושים כדי למנוע עיסקה גרועה".

"אנחנו לא במרוץ"

"נתניהו צריך להכיר בכך שטרם הושג הסכם עם איראן, וכי התנגדותו הייתה מוקדמת. כשיהיה הסכם, אז יוכל נתניהו להתנגד לו", אמר קודם לכן קרי, המבקר באבו-דאבי. הוא הוסיף כי הוא מקווה שהשיחות יבשילו לכדי חתימה על הסכם בחודשים הקרובים. "אנחנו לא במרוץ להשיג במהירות כל הסכם", הבהיר קרי את מחויבות ארצו להסדר יעיל עם טהראן. קרי העביר מסר לבעלות בריתה של ארצות הברית, בהן ישראל, והדגיש כי ארצות הברית לא תנטוש אותן. "נגן על בעלות בריתנו באזור מפני כל סוג של איום חיצוני", הבהיר.

סגן שר הביטחון דני דנון התייחס היום בתכנית השבועית "חי בכנסת" של וואלה! חדשות למתיחות בין ירושלים לוושינגטון בצל המגעים מול איראן. "אנחנו ביחסים טובים עם ארה"ב, אבל מותר וצריך לא להסכים כשצריך. זה דיון שבא ממקום אמיתי. אנחנו נמצאים ברגע הקריטי, הסנקציות גרמו לאיראנים לבוא לשולחן המו"מ ועם הסכם כזה לא נשיג שום דבר". דנון הוסיף: "אנחנו לא עובדים בשביל ארה"ב, יש לנו יחסים עמוקים ואסטרטגיים אבל נעשה מה שטוב לישראל".

לקריאה נוספת:
”חמינאי שולט בתאגיד ענק בשווי 95 מיליארד דולר”
”איראן היא שהכשילה הסכם, כשהתעקשה על הזכות להעשרה”
לא מאהבת נתניהו: מה יש לצרפתים נגד איראן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully