וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בבר אילן: ההנהלה דיכאה את "מחאת הקפה"

12.11.2013 / 1:10

באגודת הסטודנטים ביקשו להפגין נגד מחירי הקפה הגבוהים במתחם ההסעדה בקמפוס, אולם נתקלו בהתנגדות מצד נציגי ההנהלה. "האוניברסיטה עושה יד אחת עם הזכיינים"

סוגיית מחירי הקפה אינה פוסחת על אוניברסיטת בר אילן: סטודנטים באוניברסיטה טוענים כי ההנהלה ניסתה לדכא את המחאה שארגנו בתחילת השבוע נגד מחירי הקפה הגבוהים ברשתות הפועלות במתחם ההסעדה של המוסד. לטענת הסטודנטים, בעלי אחד מבתי הקפה במתחם, קפה גרג, התייחס אליהם באגרסיביות וגירש אותם מהמקום כשניסו לחלק עלונים הקוראים לסטודנטים שלא להיכנס לבית הקפה. יום למחרת, כך נטען, הצטרפו למאבק בסטודנטים גם נציגי האוניברסיטה ואיימו על אחד הסטודנטים בהעלאתו לוועדת משמעת אם לא יחדל להפגין. ואולם לטענת הנהלת האוניברסיטה, מדובר בנהלים למניעת הפרות סדר והפרעה לסועדים בקפטריות.

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
"לפקח על המחירון כמו בשאר המוסדות". אוניברסיטת בר אילן/אורי בצון

"הגילדה", אגודת הסטודנטים של בר אילן, פתחה ביום ראשון במחאה נגד המחירים הגבוהים לדבריהם של הקפה בקפטריות ובבתי הקפה הפועלים במתחם האוניברסיטה. הסטודנטים חילקו פלאיירים, הפגינו וקראו לחרם סטודנטים על הקפטריות. במקביל, פתחו עמדות "קפה אמון" שבהן מוצע לסטודנטים קפה בשני שקלים בלבד.

"החרם ימשיך עד מיצוי דרישות האגודה"

אולם המחאה לא התקבלה היטב אצל בעלי הרשתות. נ', סטודנטית באוניברסיטה, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי זכתה ליחס אגרסיבי מצד בעלי בית הקפה "קפה גרג" כשניסתה לחלק פלאיירים הקוראים להחרימו. "חילקתי פלאיירים על המדרכה ליד בית הקפה. הגיע הבעלים, החנה לידי, התקרב אליי והתחיל לצעוק עליי שאסור לי להיות פה. הוא אמר שאני מחלקת חומרי הסתה. לאחר מכן, הוא נכנס לבית הקפה שהיה ריק, כאשר בדרך כלל הוא מפוצץ בסטודנטים. הוא הבין שהוא מפסיד כסף. הוא מאוד נפגע, ולכן הוא כנראה הגיב ככה, אבל זה היה ממש לא נעים ולא לעניין. מותר לנו למחות שם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אוניברסיטת בר אילן. אורי לנץ
אוניברסיטת בר אילן/אורי לנץ

מתן אשר, סטודנט נוסף שניסה אף הוא לחלק עלוני מחאה מחוץ לבית הקפה ביום שלמחרת, סיפר כי במקרה שלו, בעלי הקפה גייסו גם את נציגי האוניברסיטה למאבק. "מחירי הקפה שלהם גבוהים באופן שערורייתי ממקומות אחרים. באתי היום לתלות שלט ליד הקפה, כשהגיע מאבטח ואסר עליי לעשות את זה. אתו הגיע האחראי של האוניברסיטה על הזכיינים ואמר לי שאסור לי בכלל לעמוד פה ולהסתובב עם מגפון. הוא גם איים עליי שיעלה אותי לוועדת משמעת. הוא אמר שזה לא השטח שלי ושל האגודה, זה השטח שלו ואם אני רוצה אני יכול להפגין בחוץ".

ההנהלה: "הסטודנטים יכולים להפגין ליד בתי הקפה"

לדברי אשר, האיסור על המחאה קומם אותו. "לא הבנתי איפה חופש הביטוי? אסור לי לעמוד שם? איך זה יכול להיות? זה מרמז על זה שהאוניברסיטה עושה יד אחת עם הזכיינים – מצד אחד היא לא רוצה להוריד את דמי השכירות שלהם והם לא רוצים להוריד מחירים. קפה גרג יקרים יותר באופן משמעותי וכך גם שאר בתי העסק. המחירים האלה לא פרופורציונליים לשום דבר שאנחנו מכירים ואנחנו לא נאפשר את זה. אנחנו לא נעצור. דווקא מסטודנטים לקחת יותר? אם אפשר למכור במחירים שפויים אז למה לא?".

לטענת הסטודנטים החרם יימשך עד למיצוי דרישות האגודה, ובהן הורדת המחירים הקפטריות והתאמתם למחירים במוסדות אחרים, תוך קיום דיאלוג יחד עם האוניברסיטה לפיקוח על מחירון בכלל המסעדות והקפטריות בדומה למתרחש ביתר המוסדות האקדמיים בישראל. מתן בר-נוי, יו"ר אגודת הסטודנטים אמר השבוע: "התחלנו במחאה, ולא נרפה עד שמחירי הקפטריות ירדו. לפנינו חודש ארוך שעשוי לגרום נזקים כספיים לזכיינים כתוצאה מחוסר הבנה לצורכי הסטודנטים. אני קורא לנשיא האוניברסיטה להתערב באופן מיידי בנושא".

על היחס שקיבלו הסטודנטים מסרה בתגובה דוברת קפה גרג: "אנו מופתעים ונדהמים לשמוע את המקרה המצער הזה. הנהלת הרשת תבדוק את הדברים לעומקם ותטפל במלוא החומרה בתקרית מצערת זו".

מהנהלת אוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "האוניברסיטה אינה אוסרת את מחאת הקפה. הנהלה רק קבעה כמה כללים כדי למנוע הפרות סדר והפרעה לסועדים בקפטריות. הסטודנטים רשאים לחלק פלאיירים ליד בתי הקפה, במרחק מן הכניסה. הממונה על האבטחה נפגש עם יו"ר האגודה מתן בר- נוי ומסר לו את ההנחיות".

לקריאה נוספת
הסטודנטים נאבקים למען עובדי "קפה גרג" בבר אילן
מתקפת סייבר? נפרץ אתר אגודת הסטודנטים בבר אילן
לאחר 15 שנה בתפקיד: נשיא בר אילן ייאלץ לפרוש

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

(עדכון ראשון: 18:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully