וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים נאבקים למען עובדי "קפה גרג" בבר אילן

1.2.2013 / 21:00

לטענת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, עובדי רשת בית הקפה במתחם הקמפוס אינם מורשים לשבת במהלך העבודה, בניגוד לחוק. הנהלת "קפה גרג": "העובדים הם שמסרבים להשתמש בכיסאות"

אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן יצאה השבוע למאבק למען זכויותיהם של עובדי רשת בתי הקפה "קפה גרג", שסניף שלה ממוקם באוניברסיטה. לטענת הסטודנטים, הקופאים במקום אינם מורשים לשבת, ועומדים במשך שעות רבות בניגוד לחוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העובדים עומדים במשך שעות רבות, בניגוד לחוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול (חמישי) הגישו נציגי האגודה מכתב התראה לזכייני "קפה גרג" באוניברסיטה בטענה שאינם מתירים לעובדי הקופה בסניף לשבת במהלך המשמרת. לטענת אנשי האגודה, הם פנו מספר פעמים להנהלת בית הקפה שסירבה לתת תשובות ופתרונות. לאור ההתפתחויות החליטה הנהלת האגודה לפנות ליועצים המשפטיים של האגודה על מנת שתופעה זו, המנוגדת לחוק, תיפסק מידית.

במכתב שנשלח להנהלת הרשת נכתב בין היתר: "במהלך החודשים האחרונים פנו אליכם מספר סטודנטים באוניברסיטת בר אילן בבקשה כי תאכפו את זכותם של העובדים בקופה לישיבה במהלך עבודתם. עם זאת, המציאות בשטח מוכיחה כי בחרתם להתעלם מפניות אלו, תוך הפרת הדין בנושא. בהתאם לחוק הזכות לעבודה בישיבה, התשס"ז-2007, מעביד חייב להעמיד לרשות עובד במקום העבודה, מושב לעבודה ואוסר על המעביד למנוע מעובד ישיבה במהלך העבודה, אלא אם כן הוכיח המעביד כי ביצועה של העבודה אינו מאפשר ישיבה".

אוניברסיטת בר אילן. אורי לנץ
"המציאות בשטח מוכיחה כי הרשת בחרה להתעלם מפניות הסטודנטים". אוניברסיטת בר אילן/אורי לנץ

מתכתובות מיילים בין הסטודנטים להנהלת הרשת שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי הרשת הייתה מודעת לבעיה כבר לפני כחודש, אולם, לטענת חברי האגודה, הבעיה לא נפתרה. ברשת טענו בתחילה כי קיימים כסאות עבור העובדים במחסן הסניף, אולם העובדים הם אלה שמסרבים להשתמש בהם. לאחר מכן הובטח לסטודנטים כי הבעיה נמצאת בטיפול הרשת ותיפתר בקרוב.

מתן בר נוי, יו"ר האגודה, אמר בתגובה כי " אגודת הסטודנטים של בר אילן רואה עצמה כמובילה חברתית ובחוד החנית של החברה הישראלית. אנו נמשיך וניאבק בכל הכוח למען אותם אלו שזכיותיהם נרמסות בבר אילן בפרט ובחברה הישראלית ככלל". דוברת "קפה גרג" בבר אילן מסרה כי "הסניף פועל על פי חוק. הברמנים שעובדים על הקופות מורשים גם לשבת כאשר בצד הבר יש כסאות המיועדים לכך. מעולם לא אסרנו על ברמנים לשבת בזמנם החופשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully