וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה בבר אילן: אולם הספורט הפך למחסן גז

10.1.2011 / 12:15

סטודנטים באוניברסיטה טוענים כי הימצאות בלוני הגז ואריזות של חומרים כימיים באולם, גורמים לכאבי ראש לתלמידים בכיתות הסמוכות. האוניברסיטה: "פועלים לפינוי השאריות מהמקום"

באולם הספורט הישן באוניברסיטת בר אילן מאוחסנים בלוני גז ישנים ואריזות של חומרים כימיים מסוכנים המדיפים ריח רע ומהווים סכנה סביבתית חמורה, כך טוענים סטודנטים הלומדים במוסד. סטודנטים הלומדים בכיתות הסמוכות לאולם מתלוננים על ריחות מוזרים וכאבי ראש תכופים במהלך הלימודים. בנוסף, נוכח המצב הבעייתי, קבוצות הספורט של האוניברסיטה מקיימות את משחקי הבית שלהן מחוץ לתחומי המוסד.

א', אחד הסטודנטים באוניברסיטה, מספר על תחושה קשה של חוסר ביטחון בכיתה המדוברת. "אנחנו מבקשים כל הזמן להחליף את המקום בו נערכים השיעורים" הוא טוען, "לחלק מהסטודנטים יש תחושה פיזית איומה במהלך הלימודים שכוללת כאבי ראש. אני לא יודע מה האוניברסיטה חושבת לעשות עם המצב הבעייתי הזה, אבל לנו יש הרגשה שלמישהו בהנהלת האוניברסיטה ממש נוח עם המצב הקיים. הם לא טורחים לעשות דבר בנושא במשך שנים".

תחום הספורט באוניברסיטה זכה לעדנה מחודשת בשנים האחרונות במוסד, אך למרבה האירוניה, קבוצת הכדורסל וכן קבוצות בענפי ספורט אחרים אינן זוכות לקיים את משחקי הבית שלהן באולם. הנהלת המוסד קבעה כי רק אימונים יותרו בשל נוכחות החומרים, ורק במחצית שטחו של האולם. ג', אחד משחקני הנבחרות, טוען כי מדובר בשערורייה. "עבודה של יום פינוי אחד היתה מאפשרת לנו לחזור ולשחק בבית, בגאווה. תחום הספורט כנראה לא חשוב מספיק לאוניברסיטה".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי "בסמוך לאולם הספורט מצוי מחסן כימיקלים ולפני כמה שנים הוסב אולם הספורט למחסן אפסנאות, מאחר וניצולו באותם הימים היה מועט. לפני שלוש שנים סוכם על בחינת המצב במטרה להחזיר את האולם לייעודו. ואמנם, יועץ בטיחות אישר להפעיל את מחצית האולם כאולם ספורט, והוא אכן מנוצל לפעילות כבר יותר משנתיים. במקביל, פועלת האוניברסיטה לפינוי שאריות הכימיקלים המעטות שנשארו במקום כדי לאפשר ניצול מלא של האולם. פינוי הכימיקלים מחייב השגת רישיונות ותכנון זהיר כדי שלא לפגוע בבטיחות, ועשוי להימשך זמן מה".

מאגודת הסטודנטים נמסר כי בימים האחרונים מתנהלים מגעים עם האוניברסיטה במטרה ליישב את הסוגיה. "נפעל בכל המישורים למען ביטחון הסטודנטים ולמען יצירת אולם ספורט שמיש בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully