וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל שיחות הגרעין: איראן חשפה מערכת טילים חדשה

בזמן שבז'נבה מתנהל המו"מ עם מעצמות המערב על עתיד תכנית הגרעין, הודיע שר ההגנה האיראני על חניכת קו ייצור חדש של מערכת משודרגת להגנה נגד מטוסים. צפו בביצועי המערכת

איראן החלה לייצר סוג חדש של מערכת הגנה נגד מטוסים – כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". שר ההגנה של איראן, חוסיין דהקאן, השיק היום (שבת) את קו ייצור הטילים מסוג "סאייד 2" בטקס מיוחד בטהראן. מדובר בטיל המבוסס על הטיל האמריקני "סטנדרט", המצוי בידי איראן. "העיצוב והייצור של טילי 'סאייד 2' החל עקב הצורך להתגונן מול תקיפות אפשריות מהאוויר", אמר דהקאן במהלך הטקס. "המערכת בנויה עם מנוע דלק מוצק, שכולל מערכת משולבת מנחה ויכולות מבצעיות גבוהות", הוסיף.

בנוסף, הסביר דהקאן כי ה"סאייד 2" הינו טיל לטווח בינוני בעל מערכות הגנה בגובה רב, שתוכנן כך שיוכל להרוס סוגים שונים של מסוקים, מל"טים ויעדים עם מכ"ם קטן ומהירות ויכולת תמרון גבוהים. יצוין, כי כבר ב-2011 ערכה איראן ניסוי מוצלח המערכת הטילים הזו. יתרונה של מערכת זו, על המערכת הישנה יותר, "סאייד 1", הוא בכך שהמערכת החדשה היא גרסה משודרגת יותר, ונהנית מדיוק, טווח וכוח הרס גבוהים יותר בהשוואה לגרסה הקודמת שלו.

צפו בניסוי שיגור הטיל

הודעתה של איראן, בנוגע לתחילת הייצור של מערכת הטילים המשודרגת, מגיעה ברקע שיחות הגרעין בינה לבין שש מעצמות המערב בז'נבה. הבוקר נפתח בבירת השוויצרית היום השלישי של השיחות, כשעדיין לא ברור כיצד הם יסתיימו. מוקדם יותר, הביעו שרי החוץ של צרפת ובריטניה פסימיות בנוגע לסיכוי לסיים את סבב השיחות הנוכחי בהסכם שיענה על ציפיות כל הצדדים המעורבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטיל המשדורג מוצג לראווה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון לרדיו אירופי, אמר הבוקר שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, כי הפערים בין הצדדים מתבססים על הטיוטה הראשונית של ההסכם. "בזמן זה, אני לא יכול לומר בוודאות שאנחנו נוכל לסיים את המשא ומתן", אמר. "אנחנו לא נקבל עסקה שתוציא אותנו 'פראיירים'". בהתייחסו לזווית הישראלית הוסיף כי "החששות הביטחוניים של ישראל, כמו גם של מדינות נוספות באזור, צריכים להילקח בחשבון".

קשיים במשא ומתן

כמה שעות לאחר מכן, התבטא בנושא שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, שאמר כי שיחות הגרעין אמנם "התקדמו בצורה משמעותית", אך יחד עם זאת ציין כי עדיין קיימות כמה סוגיות שצריכות להיפתר. "לא בטוח שנוכל להגיע להסכם עד סוף היום", סיכם.

התייחסותיהם הספקניות של שני שרי החוץ האירופים מצטרפים לדיווח בעיתון האמריקני "לוס אנג'לס טיימס", לפיו התגלעו קשיים במשא ומתן. בדיווח, מפי דיפלומטים בכירים, חוסר ההסכמה בין הצדדים נוגע לדרישתה של איראן לבנות כור פלוטוניום בשטחה, נתיב אפשרי נוסף היכול לשמש את טהראן להעשרת אורניום.

עוד בנושא:
"לא נקבל עסקה עם איראן שתוציא אותנו פראיירים"
"ארה"ב החלה להקל בסנקציות על איראן כבר ביוני"
לפיד: "אם יוסרו הסנקציות לא תהיה דרך חזרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully