וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בפיליפינים היכתה סופת "סופר טייפון" שזרעה הרס רב, למעלה מאלף נהרגו. שר החוץ הצרפתי מנמיך ציפיות לגבי שיחות הגרעין: "לא בטוח שנגיע להסכם". אלה הכותרות שעשו את השבת

"לא נקבל עסקה עם איראן שתוציא אותנו פראיירים"

עם התחדשות המגעים בשוויץ בין איראן למעצמות בנוגע לתכנית הגרעין שלה, יוצאות צרפת ובריטניה בהצהרה לפיה לא בטוח שהשיחות יובילו להסכם ושהן עשויות להסתיים בכישלון - משום שהמחלוקות בין הצדדים גדולות. בראיון לרדיו אמר הבוקר (שבת) שר החוץ הצרפתי לורן פביוס כי הפערים מתבססים על הטיוטה הראשונית של ההסכם. "בזמן זה, אני לא יכול לומר בוודאות שאנחנו נוכל לסיים את המו"מ", אמר. "אנחנו לא נקבל עסקה שתוציא אותנו 'פראיירים'".

בהתייחסו לזווית הישראלית הוסיף כי "החששות הביטחוניים של ישראל, כמו גם של מדינות נוספות באזור, צריכים להילקח בחשבון". דבריו של פביוס מצטרפים לדיווח בעיתון האמריקני "לוס אנג'לס טיימס", לפיו התגלעו קשיים במשא ומתן. בדיווח, מפי דיפלומטים בכירים, חוסר ההסכמה בין הצדדים נוגע לדרישתה של איראן לבנות כור פלוטוניום בשטחה, נתיב אפשרי נוסף היכול לשמש את טהראן להעשרת אורניום.

בהתייחסו למגעים אמר הבוקר שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג כי שיחות הגרעין אמנם "התקדמו בצורה משמעותית", אך יחד עם זאת ציין כי עדיין קיימות כמה סוגיות שצריכות להיפתר. "לא בטוח שנוכל להגיע להסכם עד סוף היום", סיכם.

"ארה"ב החלה להקל בסנקציות על איראן כבר ביוני"

ארצות הברית החלה להקל בסנקציות על איראן חודשים ארוכים לפני תחילתן של שיחות הגרעין, שהסבב השני שלהן הסתיים היום (שבת) בז'נבה. ה"דיילי ביסט" דיווח אמש כי הקלה בסנקציות החלה כבר לאחר בחירתו של הנשיא חסן רוחאני בחודש יוני, וזאת בהסתמך על מסמכים של משרד האוצר בוושינגטון. לפי הדיווח, המשרד הפסיק כמעט לחלוטין להכניס גורמים חדשים ל"רשימה השחורה" שלו, הכוללת ישויות המסייעות לרפובליקה האיסלאמית להתגבר על הסנקציות הכלכליות שהטיל עליה המערב.

ברק אובמה, חסן רוחאני. רויטרס
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ועמיתו האיראני חסן רוחאני/רויטרס

לפי הדיווח, בששת השבועות שקדמו לבחירות באיראן, פרסם משרד האוצר האמריקני לא פחות משבעה עדכונים של הרשימה, ובהם נכללו למעלה ממאה ארגונים, אנשים פרטיים, חברות תעופה ושיט ועוד. ואולם, מאז היום שבו ניצח רוחאני בבחירות, צורפו לרשימה שישה אנשים וארבע חברות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

1,200 הרוגים בטייפון בפיליפינים: "גופות ברחובות"

סופת הטייפון "האיאן" שהיכתה ביומיים האחרונים בפיליפינים הביאה עד עתה, כך לטענת אנשי הצלב האדום במדינה, למותם של לפחות 1,200 בני אדם, אלף מהם בעיר אחת, ולפינויים של כ-800 אלף בני אדם מבתיהם. מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות ביממה הקרובה, שכן כוחות ההצלה רק עתה החלו להגיע לאזורים עימם נותק הקשר בעקבות הסופה הקטלנית. הרוחות שנרשמו היום (שבת) הגיעו לשיא של 315 קילומטרים בשעה, מה שהפך את הטייפון לעוצמתי ביותר אי פעם במדינה מוכת אסונות הטבע.

גוונדולין פאנג, המזכירה הכללי של הצלב האדום בפיליפינים, אמר בצהריים כי הדיווחים על מספר ההרוגים הרב הגיעו מקבוצות של אנשי הארגון שנמצאים בערים טקלובן וסמאר. "יותר מאלף גופות נצפו צפות על המים בטקלובן על ידי חברי הצלב האדום בשטח", אמרה. פאנג. במקביל לדיווח זה מצד הצלב האדום, המספר הרשמי של ההרוגים, כפי שפרסמה הרשות הלאומית לאסונות במדינה, עומד על 138 בני אדם בלבד.

טרקטור הרס מבנה בנגב - הקיר קרס והרג ילד בן עשר

ילד בן עשר נהרג אמש בהתמוטטות קיר של מבנה מגורים בפזורה הבדואית בנגב, סמוך למושב נבטים. הוא פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אחיו בן החמש נפצע באורח בינוני באירוע.

מחקירה ראשונית של נסיבות המקרה עלה כי הקיר התמוטט כתוצאה מפגיעת טרקטור, במהלך הריסה יזומה של המבנה. הימצאותם של הילדים בבית באותה שעה צפויה להיחקר על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully