וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט של אולמרט לפרקליטות: בטלו סעיף שוחד

גלעד גרוסמן

7.11.2013 / 20:21

השופט במשפט הולילנד הציע לפרקליטות לבטל את הסעיף המייחס לרה"מ לשעבר מתן שוחד למהנדס העירייה - אולם בפרקליטות מבקשים בכל זאת להוכיח שלבקשת אולמרט הועבר לו סיוע כספי

התפתחות דרמטית במשפט הולילנד: השופט במשפט דוד רוזן הציע היום (חמישי) לפרקליטות לשקול לבטל את הסעיף בכתב האישום המייחס מתן שוחד לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט באמצעות אורי שטרית, מי שהיה מהנדס העיר ירושלים. ואולם בפרקליטות סירבו לבקשה.

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בת"א בעדותה של שולה זקן, אוקטובר 2013. יותם רונן
"מערכת יחסים של 'תן וקח'". אולמרט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בחודש שעבר/יותם רונן

כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הנאשמים בפרשת הולילנד מייחס לאולמרט שלושה מקרי שוחד. באישום הראשון נטען כי עד המדינה המנוח שמואל דכנר נתן, לבקשתו של אולמרט, סכומי כסף גדולים לאחיו של אולמרט יוסי ולשטרית, לאחר ששניהם נקלעו לחובות.

על פי כתב האישום, לאחר שאחיו של שטרית נפטר, הוא פנה לאולמרט, שהיה אז ראש עיריית ירושלים, והציג את הקשיים הכלליים אליהם נקבלע משום שהיה ערב לחובות של אחיו. אולמרט, כך נטען, ניצל את תפקדיו ואת "מערכת יחסי התן וקח" שנוצרה בינו לבין דכנר, וביקש ממנו לסייע לשטרית. בנוסף, נטען כי דכנר שילם כספים לשולה זקן כשוחד לאולמרט.

השופט: "עדותו של עד המדינה אינה קבילה"

בדיון היום אמר השופט רוזן לפרקליטות כי הוא מציע להם לבטל את הסעיף הנוגע למתן שוחד לאולמרט בכל הקשור לשטרית. השופט שאל את הפרקליטות אילו ראיות יש להם הקושרות את אולמרט לסיוע הכספי שניתן לשטרית, מלבד עדותו של דכנר, שאינה קבילה מכיוון שהוא לא נחקר על הנושא על ידי פרקליטיו של אולמרט.

הפרקליטות השיבה כי שולה זקן לא שללה בחקירתה במשטרה את האפשרות שאולמרט יזם את הסיוע לשטרית, אולם השופט לא התרשם. "לא הגיע זמן לעשות חושבים פה?", שאל השופט את עורך הדין יונתן תדמור מהפרקליטות. "תחשבו על זה. דכנר לא נחקר לא על ידי אולמרט ולא על ידי שולה זקן".

השופט רוזן הוסיף כי "איך שלא תסתכלו על זה, זה סיפור שיש הערכה רבה של אולמרט לשטרית, אין מחלוקת, ביחסים אנושיים יש הערכה רבה, אפילו חיבה רבה, ואולמרט בן אדם חם על-פי כל אמת מידה, ואין לכם שום סיבה לחלוק על זה, אדם חם, אדם שמחבק, אולמרט שומע על מצוקת אמת של שטרית, ועל זה גם כן אתם לא חולקים, אז הוא מנקודת מבטו פונה לדכנר, אומר לו תעזור לו, תן לו עבודה".

למרות הדברים, שמהם ניתן להבין כי השופט רוזן אינו נוטה להרשיע את אולמרט בנקודה הזו, בפרקליטות השיבו כי הם מאמינים כי ביכולתם להוכיח כי דכנר אמנם העביר את הכסף לידי שטרית לבקשת אולמרט. "מה זה תן לו עבודה, זו בדיוק הנקודה", אמר עורך הדין תדמור.

עוד על משפט הולילנד
"רומן" בין שולה זקן לעד המדינה?
השופט ליוסי אולמרט: "עדותך מתיישבת עם התביעה"
פרשת הולילנד: יוסי אולמרט הוכרז "עד עוין"

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully