וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט ליוסי אולמרט: "עדותך מתיישבת עם התביעה"

גלעד גרוסמן

7.5.2013 / 19:17

השופט בתיק הולילנד אמר לאחיו של ראש הממשלה לשעבר כי חלק מעדותו עולה בקנה אחד עם גרסת התביעה. אתמול הוכרז אולמרט עד עוין, אך התפתחות זו עשויה לבשר טובות לפרקליטות

בשורה טובה לפרקליטות? עם פתיחת יום עדותו השני של יוסי אולמרט במשפט הולילנד, אמר היום (שלישי) השופט דוד רוזן כי גרסתו של אולמרט על קשריו החמים עם אחיו, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – החלק בעדות שאותו נוטה השופט לקבל – מתיישבת עם גרסת התביעה במשפט. על פי השופט רוזן, העובדה שאהוד אולמרט מסר לאחיו 10,000 שקלים בעת פגישה ביניהם ב-2004 ואמר לו שאינו מעוניין לשמוע ממנו יותר בנושא, מתיישבת עם העובדה שראש הממשלה לשעבר דאג לכך שאחיו יקבל מעד המדינה שמואל דכנר חצי מיליון שקלים קודם לכן.

שמואל דכנר, עד המדינה בפרשת הולילנד שמת בסוף השבוע האחרון, מרץ 2013. ניב אהרונסון
העביר חצי מיליון שקלים? עד המדינה המנוח שמואל דכנר/ניב אהרונסון

השופט רוזן פנה ליוסי אולמרט, ואמר לו כי "העדות שלך מתיישבת בדיוק עם גרסת התביעה. דכנר אמר שאהוד שלח אותך לתת לו 500 אלף שקל. אחר כך, כשהוא נתן לך 10,000 שקל ואמר 'לא רוצה לשמוע יותר על הצרות שלך', כי כבר נתתי 500 אלף שקל. תסביר לי את זה", אמר השופט. על כך השיב יוסי אולמרט: "לא יודע מהי גרסת דכנר. אני לא שמעתי את השם הזה מאהוד". בהמשך אמר פרקליטו של אהוד אולמרט, עורך דין רועי בלכר, כי "תהום גדולה פעורה" בין העדות של דכנר לעדותו של יוסי אולמרט.

אתמול הוכרז אחיו של ראש הממשלה לשעבר עד עוין, לאחר שבעדותו, הנערכת בווידיאו-קונפרנס ממקום מושבו בוושינגטון, טען כי מעולם לא קיבל כספים מדכנר. זאת בניגוד לדברים שאמר בעדותו בפני חוקרים אמריקאים וישראלים ב-2010, אז אישר את דבר קבלתו של הכסף. אולמרט הסביר את השינוי בכך שבשעתו אמר את הדברים "על תנאי", תוך הנחה שדברים שאמר עד אחר במשפט, אברהם נתן, ולפיהם הוא ראה אותו יוצא ממשרדו של דכנר עם המחאות – עדות שאותה שינה בבית משפט – הינם נכונים.

עדותו של אולמרט היא עדות מפתח, מכיוון שדכנר לא נחקר בחקירה נגדית על ידי פרקליטיו של אולמרט בנוגע להמחאות שלטענתו נתן ליוסי אולמרט לבקשת אחיו אהוד, ולכן הדברים אינם קבילים. מדובר בעדות מרכזית במסגרת הניסיון של התביעה להוכיח את אישום קבלת השוחד נגד אולמרט. זאת, יחד עם עדותו של איש העסקים משה טלנסקי, שהעיד כי העביר ליוסי אולמרט 30 אלף דולרים לבקשת האח אהוד. "לא רציתי לעשות את זה, אבל הוא התעקש", העיד טלנסקי. בעקבות מותו של דכנר ביקשו פרקליטיו של אולמרט לבטל את כתב האישום נגדו, וההערכה היא שהפרקליטות תקבל החלטה בנושא לאחר עדותו של אולמרט.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully