וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכתה אזרחית גאנה שהואשמה בגרימת מוות ברשלנות

גלעד גרוסמן

7.11.2013 / 15:21

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי גרטי מנסן אינה אשמה במותו של ילד עליו השגיחה, שנחנק בשנתו בגן ילדים בדרום העיר. "נמתחה ביקורת על העלמת העין מהמצב בו שוהים הילדים"

בית משפט השלום בתל אביב זיכה הבוקר (חמישי) את גרטי מנסן, מהגרת מגאנה בת 55, שהואשמה בגרימת מותו ברשלנות של תינוק בן שנה וחצי, עליו השגיחה בגן ילדים בדרום תל אביב. הילד נחנק בעת שישן עם מוצץ הקשור לשרוך. "תיק זה מעלה במלוא חריפותו את המצב העגום שבו פועלים גנים לא מפוקחים ולא מוכרים, המטפלים בילדי מבקשי מקלט ומהגרי עבודה", כתב השופט דניאל בארי בהכרעת הדין.

על פי כתב האישום שהוגש נגד מנסן, במאי 2010 הביאה אמו של הפעוט את בנה לגן בשעת בוקר, כאשר על צווארו תלוי שרוך אליו קשור מוצץ. לאחר מכן, השכיבה אותו לישון באחד הלולים, בחדר שבו מנסן טיפלה. כשעה לאחר מכן, הגיעה מנסן להאכיל את התינוק ומצאה אותו ללא הכרה וכשהוא אינו נושם. הפעוט פונה לבית החולים. הוא מת כעבור מספר ימים.

בית המשפט קבע כי הנאשמת לא קיבלה הכשרה ראויה ולא הונחתה על ידי האחראים עליה לוודא שילדים לא ישנים עם מוצצים הקשורים לחוט. בנוסף, נמצא כי גם בחדרים נוספים בגן ישנו פעוטות עם מוצץ תלוי. עוד נקבע, כי לא הוכח שהוריו של הילד סיפרו למנסן שהוא ישן עם מוצץ קשור. השופט דניאל בארי קבע כי היא הסתכלה מספר פעמים לעבר התינוק בעת שישן, וכי לא היה ניתן להבחין בחוט הכרוך סביב צווארו מבלי להרימו.

לאחר הקראת הכרעת הדין פרצה מנסן בבכי באולם. "מדובר בתיק שבו שוב העמידו לדין את הש"ג, במקום את האחראי האמיתי", אמר פרקליטה של מנסן, עו"ד בנצי קבלר, "בית המשפט מותח ביקורת למעשה על העלמת העין מהמצב בו שוהים ילדי מהגרי העבודה מדי יום, ובדבריו בעל פה ביקש שהגורמים המטפלים יפעלו ביתר מרץ לשנות את המצב הקיים".

לקריאה נוספת
סייעת בגן שכחה ברכב ילדה והורשעה בגרימת מותה ברשלנות
הורים ששכחו ילדיהם ברכב לא מואשמים: "כבר נענשו"
5 שנים לנהג שגרם למות משפחה: "להעביר מסר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully