וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ששכחו ילדיהם ברכב לא מואשמים: "כבר נענשו"

גלעד גרוסמן

16.7.2013 / 0:01

לאחר ששתי תינוקות נשכחו ברכב בידי הוריהם ומתו, מסבירים גורמים משפטיים כי במקרים כאלה אין טעם בענישה "בשל האסון שפקד אותם". אם הילד שרד, הסיכוי לאישום דווקא גדל

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, יהושע בריינר, נפתלי אייזנברג; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

הטרגדיות של היממה האחרונה, בהן שתי תינוקות מתו לאחר שנשכחו שעות ארוכות במכוניות של הוריהם, לא צפויות להוביל להגשת כתבי אישום. זאת, מכיוון שהנחיות הפרקליטות קובעות כי רק במקרים נדירים יש להגיש כתב אישום נגד הורה ששכח את ילדו ברכב, והילד מת. "ההורים כבר קיבלו את העונש הכבד ביותר", הסבירו גורמים משפטיים את ההגיון מאחורי ההנחיה.

הרכב בו נשכחה הפעוטה ביישוב דולב. יולי 2013. דרור עינב
כיסא הפעוטה שנשכחה ומתה בדולב, אתמול/דרור עינב

הנחיות פרקליט המדינה בנושא, שגובשו לפני כעשור בתקופת כהונתה של עדנה ארבל, קובעות כי "בכל מקרי הרשלנות של הורים שהזניחו את ילדיהם, שלא הסתיימו במוות או בפגיעה בילדים - קיים ככלל עניין לציבור בהעמדת ההורים לדין, בשל האינטרס הציבורי בהעלאת רף הזהירות של הורים כלפי ילדיהם, והצורך בהרתעת הרבים". במקרים כאלה החוק מאפשר להגיש נגד ההורים כתב אישום בגין נטישה, עבירה שעונשה עד שש שנות מאסר.

אולם, ההנחיות ממשיכות ומבהירות כי "במקרי רשלנות חד-פעמית ורגעית של הורים, אשר הסתיימו במות ילדיהם, בהם לא יהיה בדרך כלל, עניין לציבור בהעמדת ההורים לדין, בשל האסון הכבד שפקד אותם". עם זאת, ההנחיות מבהירות כי ההחלטה תלויה בנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה. כתוצאה מכך, כתבי אישום במקרים של מות ילדים שנשכחו ברכב מוגשים לרוב נגד גורם שלישי, דוגמת נהגי הסעות. כמו כן, ישנם כתבי אישום שמוגשים כנגד הורים ששכחו את ילדיהם ברכב, אולם אלה יצאו ללא פגע. שכן לרוב, הענישה במקרים אלה אינה מחמירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מתי כן יוגש כתב אישום נגד הורה ששכח את ילדו ברכב?

"פעם גם לא היו מגישים כתבי אישום נגד נהגים שגרמו לתאונה והרגו את בנות זוגם או קרובי משפחתם. התחילו להגיש כתבי אישום כאלה כדי שאפשר יהיה לשלול לנהגים אלה את הרשיון ולהוריד אותם מהכביש. במקרים של ילדים שנשכחים ברכב, לא יעזור להוריד את ההורה מהכביש", אומרים הגורמים המשפטיים. לדבריהם, כתבי אישום גם לא יגרמו הרתעה ציבורית. "יש ויכוח אם בכלל אפשר להרתיע בעבירות רשלנות", מסבירים הגורמים. "הרי אף הורה לא חושב לשכוח את הילד ברכב, ככה שעונש להורה אחר לא ירתיע".

לדברי אותם גורמים, רק במקרים קיצוניים ביותר יוגשו כתבי אישום נגד הורים אשר שכחו ילדיהם ברכב, והילדים מתו. "קשה לחשוב על מקרה כזה. צריך שתהיה רשלנות חמורה. אולי אם ההורה נוהג שיכור ואז שוכח את הילד יש מקום לבחון הגשת כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully