וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות שיעזרו לכם לא לשכוח ילדים ברכב

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים פרסם רשימת מוצרים טכנולוגיים נגד שכחת ילדים במכוניות, ביניהם אפליקציה ששולחת מסרונים, תפס מיוחד וחיישני תנועה. בנוסף, מקודמת חקיקה בכנסת

צילום: דניאל בוק, יהושע בריינר, עריכה: יאיר דניאל

שרשרת המקרים הטראגיים בהם מצאו את מותם שלושה תינוקות שנשכחו בכלי רכב סגורים מתחילת החודש, הולידה את השאלה כיצד ניתן למנוע את הישנות התופעה. פרט לצורך בשימת לב, ישנם אמצעים טכנולוגיים בהם אפשר לעשות שימוש כדי לא לשכוח ילדים במכוניות. ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים פרסם רשימת מוצרים, המשווקים בין היתר גם בישראל, שיפחיתו את הסיכון למקרי שכחה.

1. תפס למניעת שכחת ילדים

בין העזרים שניתן לשים בתוך הרכב אפשר למצוא תפס מיוחד, שהוא יוזמה של חברת החשמל. מדובר ברצועה פשוטה המחוברת באמצעות תפס בשני חלקיה, אשר מולבשת בחלקה האחד על ההגה ובחלקה האחר על צרור המפתחות. מטרת התפס היא להזכיר לנהג, כאשר זה יבקש לצאת מהמכונית – שעליו לא רק להפריד את הרצועה – אלא גם להוציא את ילדיו החגורים מאחור. המוצר הותקן בכל רכבי חברת החשמל, אולם הוא טרם שווק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפס למניעת שכחת ילדים ברכב/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. בייבי קיפר

אמצעי נוסף הוא ה"בייבי קיפר" - מוצר המורכב משתי יחידות ביניהן קשר אלחוטי: יחידת תינוק (משדר) ויחידת הורה (מקלט). על ידי הפעלת מתג פשוט ביחידת הילד, יחידת ההורים תתריע באמצעות צפצוף, רטט וחיווי כשייווצר מרחק של שלושה מטרים בממוצע בין שתי היחידות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבייבי-קיפר/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. Kidetect

ה-Kidetect היא מערכת מבוססת על חיישנים המותקנים במושב הנהג ובמושבי הנוסעים. המערכת מזהה מצב חירום שבו נשכח ילד ומפעילה אזעקה ופתיחה אוטומטית של ארבעת חלונות הרכב.

4. BabyVox

מערכת חיישנית נוספת היא ה-BabyVox, אשר יודעת לזהות בזמן אמת אם ילד נשכח – והיא מפעילה רצף פעולות אוטומטיות בהן שליחת קריאת מצוקה למוקד מאויש, פתיחת חלון, שליחת הודעת טקסט למספר נבחר, הפעלת מצלמות המותקנות ברכב גם בזמן שהרכב כבוי ונעול ועוד.

5. אפליקציית Baby-Reminder

גם בתחום האפליקציות ישנם עזרים שניתן להתקין. Baby Reminder היא אפליקציה חינמית שמזהה הפסקה בנסיעה, ושולחת לנהג הודעות קול המלוות ברטט, עד לביטולן על ידי המשתמש. המוצר משווק בישראל ובארה"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בייבי-רמיינדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. אפליקציית "מי בא לגן?"

"מי בא לגן?" היא אפליקציה המאפשרת מעקב אחרי נוכחות ילדים בגני ילדים ובמוסדות החינוך. האפליקציה פועלת כך שכאשר הילדים מגיעים אל הגן הגננת מסמנת את שמם, וההורים מקבלים הודעה שילדיהם הגיעו. לאחר זמן קבוע - יעלו שמות הילדים שלא הגיעו ותישלח הודעה להורים.

7. מערכת קריטיגארד

מערכת המתאימה לכלי רכב פרטיים ולרכבי הסעות. המערכת פותחה על ידי מומחים בפיתוח מכשור רפואי ומבוססת על ניטור תנועה וטמפרטורה ברכב חונה והתראה לפי סדר פעולות וחומרת מצב על ידי התראה מקומית, איכון לווייני, משלוח הודעה סלולרית לאחראי ו/או למוקד מאויש. המערכת מכסה את כל חלל הרכב, כולל תא המטען, ללא תלות בחגירת חגורת בטיחות.

ויש גם חקיקה בדרך

בימים אלה מקדמים חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד) ואורלי לוי-אבקסיס (ישראל-ביתנו) הצעת חוק לפיה אם ילדים לא מגיעים לגן, הגננות יצטרכו להתקשר להורים ולוודא שלא קרה להם דבר – תוך שעתיים. ח"כ לוי-אבקסיס התייחסה למקרים האחרונים וקראה לגננות לא לחכות לחוק. "אם הילדים לא הגיעו, תרימו טלפון להורים. זה לוקח שתי דקות, אבל יכול להציל חיים. במיוחד בימי הקיץ צריך לפקוח עשר עיניים על הילדים", אמרה.

במקביל, פנתה ח"כ לוי-אבקסיס לשר התחבורה ישראל כץ בנוגע למקרה המוות של אתמול בשילה. לדבריה, יש צעדים שניתן לעשות במסגרת תקנות ולא בחקיקה. "צריך לשקול לאפשר לשים את כסא התינוק קדימה בנסיעות עירוניות בלבד", הציעה והסבירה שבנסיעות בין-עירוניות נוסעים במהירות גבוהה ולכן עדיף להשאיר את הילד מאחור, אך בנסיעה עירונית נוסעים במהירות נמוכה יותר ולכן ניתן לשים אותם מקדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully