וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים לנהג שגרם למות משפחה: "להעביר מסר"

מוחמד אל-ג'בור, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות לאחר שנקבע כי לא נקט אמצעי זהירות בעת שגרם לתאונה בצומת הערבה ב-2010, גם יוותר על רישיונו ל-20 שנה. "רשלנות בדרגה גבוהה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט לתעבורה בבאר שבע גזר הבוקר (ראשון) חמש שנות מאסר על מוחמד אל-ג'בור, נהג משאית בן 25 מרהט, אשר הורשע בגרימת מוות ברשלנות לאחר שגרם לתאונה שבה נהרגו חמישה בני משפחה בצומת הערבה לפני כשלוש שנים. בנוסף, נגזר על אל-ג'בור שנה מאסר על תנאי ורישיון הנהיגה שלו נשלל ל-20 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-ג'בור בהכרעת דינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה אירעה בפברואר 2010, כאשר אל-ג'בור התקרב עם משאיתו אל עקומה חדה בכביש במהירות של 93 קמ"ש, בקטע שבו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש ובעוד הוא נושא משא כבד במשאיתו. הוא סטה עם המשאית בחדות שמאלה, עבר לנתיב הנסיעה הנגדי והתנגש חזיתית ברכב שבו נסעו חמשת בני משפחת דהן. כתוצאה מכך, מכוניתם של בני המשפחה נדחפה לשטח סלעי משמאל לכביש, ושם התלקחה ונשרפה כליל. במרץ השנה אל-ג'בור הורשע בגרימת מוות ברשלנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"כמה שנחמיר זה לא יספק את קרובי הקורבנות"

בגזר הדין, שנקבע על ידי השופט דוד לנדסמן, נכתב כי לא רק שיש לדרוש רמת זהירות מוגברת מכל נהג מקצועי שנמצא שעות רבות על הכביש, יש לדרוש החמרה יתרה כאשר מדובר ברכב כבד, שכל סטייה מרמת הזהירות הנדרשת עלולה לגרום לאסון כבד, כמו במקרה הזה. " לא מדובר בחוסר זהירות רגעית ו/או איחור בתגובה למצב סיכון שנגרם על ידי אחר ו/או בלתי צפוי מראש, אלא רשלנות בדרגה גבוהה של נהג מקצועי, המחויב לרמה גבוהה ביותר של זהירות ותשומת לב", קבע השופט.

"לא קל לבית המשפט לגזור עונש מאסר בפועל על אזרח שמסווג כנורמטיבי ולא עבריין", כתב השופט, אך קבע: "ברור כי כמה שבית המשפט יחמיר זה לא יספק את קרובי הקורבנות, בית המשפט גם אינו חופשי להחמיר או להקל במידה מוגזמת, אלא מחויב בחוק בפסיקה". לדבריו, לדבריו, ההחלטה על גזר הדין גם אינה מתבססת על חשבון מתמטי פשוט של מתחם העונש הראוי כפול מספר הקרבנות, אלא על שקלול כל הגורמים שהובאו בפני בית המשפט, "ביניהם המסר שחייב לצאת מבית המשפט כי הנהג של רכב כבד מחויב לתוצאות קשות ומכאיבות אם ייכשל בחובת זהירות המוגברת המוטלת עליו בשל הסיכון הטמון ברכב עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully