וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג משאית הורשע בגרימת מות 5 בני משפחה בערבה

רמי שני

3.3.2013 / 10:02

מוחמד אל-גבור הורשע בדריסת משפחת דהן לפני שלוש שנים בצומת הערבה. בית המשפט: "היה יכול למנוע את התאונה". אחות ההרוגה: "גם עונש מוות לא יספיק". הנהג: "זה כאב גם לי"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע הבוקר (ראשון) את מוחמד אל-גבור, בן 25 מרהט, בגרימת מותם ברשלנות של חמישה בני משפחה בתאונה בצומת הערבה לפני שלוש שנים. בית המשפט קבע כי הוא נהג ברשלנות גבוהה מאוד. "הנאשם יכול היה למנוע את התאונה", קבע השופט דוד לנדסמן והרשיע אותו בגרימת מות חמשת בני משפחת דהן ברשלנות, בחודש פברואר 2010. עם כניסתו לאולם בית המשפט אמר אל-גבור כי "זה כאב וסבל גם לי". הוא הביע חרטה ואמר כי הוא "בטוח שזה ירדוף אותי כל החיים". כתוצאה מהתאונה נהרגו נהג הרכב, ליאור דהן, אשתו טלי, בתם בת החמישה חודשים, וכן אמו של ליאור, רות, ואחותו שרית.

סימה אליעזר, אחותם של ליאור ורותי, אמרה לאחר מתן הכרעת הדין כי "גם עונש מוות" שיקבל הנהג לא יפצה אותם. "אנחנו חיים את האירוע הזה שלוש שנים. הוא מסתובב חופשי ורק שללו לו את הרישיון. ככל שעובר הזמן הכאב שלנו רק הולך ומתגבר ואנחנו צריכים להתמודד עם זה", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השופט דחה את טענתו של הנהג כי נפל עליו חפץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופט לנדסמן קבע כי המשאית הייתה תקינה ודחה את טענתו של הנהג כי נפל עליו חפץ כלשהו במהלך הנסיעה לצומת הערבה. "לא ברור אם המהירות אכן הייתה 93 קמ"ש, אולם על פי דברי הבוחן, אם הנהג חש חולשה או עייפות ושהבלמים אינם תקינים, היה עליו להאט את מהירות נסיעתו".

במהלך הדיונים בתיק הביעו בני משפחות ההרוגים חשש כי עורך דינו של אל-גבור. אבי אזולאי, ינצל את העובדה שאחיו, השופט ברוך אזולאי, מכהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי, לצורך השגת הצלחות בתיק. עו"ד אזולאי דחה לאחר הכרעת הדין את החששות ואמר כי אין ניגוד עניינים מאחר שהתיק נידון בבית משפט השלום, אחיו מכהן בבית המשפט המחוזי וממילא אחיו השופט מנוע מלכהן בתיק שבו הוא מייצג את אחד הצדדים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חמישה הרוגים בתאונה בצומת הערבה פברואר 2010. נתי שפירא, זק"א
התאונה בצומת הערבה/זק"א, נתי שפירא

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין ואדים סיגל מפרקליטות מחוז דרום, נהג אל-גבור במהירות של 93 קמ"ש כאשר הוא התקרב עם משאיתו אל עקומה חדה בכביש. מדובר בקטע שבו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש, ולפי כתב האישום, המהירות הייתה גבוהה מזו שהתאימה לנהיגה במשאית עם מטען. זאת "בהתחשב בתנאי הדרך המפותלת, המשופעת, לקראת העקומה החדה ימינה, כשמצדה הימני תהום עמוקה".

ארבע הרשעות קודמות

לטענת הפרקליטות, כאשר סיים אל-גבור לנהוג בעיקול, הוא סטה עם המשאית בחדות שמאלה, עבר לנתיב הנסיעה הנגדי והתנגש חזיתית ברכב שבו נסעו בני משפחת דהן. הרכב של בני המשפחה נדחף לשטח סלעי משמאל לכביש, ושם התלקח ונשרף כליל.

עוד עלה מכתב האישום, כי אל-גבור נהג במשאית מבלי לנקוט באמצעי זהירות סבירים כדי למנוע את התאונה ולא התאים את אופן נהיגתו לתנאי הכביש. "אופן נהיגתו של המשיב, אשר נהג במשאיתו ברשלנות, במהירות מופרזת אשר לא התאימה לתנאי הדרך, ותוך הפרת חובות הזהירות המוגברות שחלו עליו בהיותו נהג בכלי רכב כבד - יש בכל אלו להעיד כי המשך נהיגתו מהווה סכנה לציבור המשתמשים בדרך, וכי המשיב אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה", כתבה הפרקליטות.

הנהג טען בחקירתו כי התאונה נגרמה מכיוון שמגירה מעל ראשו נפתחה ופגעה בראשו, ולכן היה מטושטש בזמן הפנייה שהביאה לתאונה. בכתב האישום צוין כי לנהג יש ארבע הרשעות קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully