וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרשרת החיסולים: "חלק מהמטענים התפוצצו בטעות"

5.11.2013 / 20:48

גורם בכיר באגף החקירות התייחס לחיסולים האחרונים בעולם התחתון, ואמר: "אין פה תחכום, נגיע למבצעים". על ארגוני הפשיעה: "כל אחד חושב שהשני הוא מלשן. הם מאבדים ביטחון"

צילום: יוסי הופמן, שי מכלוף עריכה: טל רזניק

(ביום שבת: פצוע אנוש בפיצוץ במטען באשקלון)

גורם בכיר באגף החקירות במשטרה התייחס הבוקר (שלישי) לשרשרת החיסולים שאירעה בשבועות האחרונים בכמה מקומות בארץ, ורמז כי בחלק מהם מדובר במטענים שהתפוצצו בטעות, בטרם הגיעו ליעדם המקורי. "חלק מהאירועים הם תקלות, תקלות המתרחשות במקומות הכי גדולים", אמר הגורם. לדבריו, "אין בעניין הזה תחכום בעבודה של הארגונים. בסופו של דבר, אנחנו נגיע למי שביצע את החיסולים".

ניסיון חיסול פלילי: פצוע אנוש בפיצוץ ברכב. תמונות גולשים
ניסיון חיסול באשקלון, בסוף השבוע/תמונות גולשים

באשר לקריטריון ההכרזה על ארגונים כארגוני פשיעה, אמר הגורם: "אנחנו מקבלים כמויות אדירות של מידע מודיעיני, גלוי וגם סמוי. לפעמים X אומר ל-Y, 'זה יכול לעניין אותנו'. לוקחים ובודקים מי מתיישב לנו עם ארגון". הוא הסביר כי ראש ארגון "צריך להיות פליליסט. אם הוא בפן הכלכלי, בודקים אם יש מאפיינים פליליים. יש כאלה שפועלים בצד. למשל, 'יש מיליון דולר שאני רוצה להשקיע בסמים'. הוא לא פונה ישר ליבואן, אלא לכאלו שמתעסקים עם זה בארץ. למשל בדרום אמריקה, יושבים שם ורוצים להביא סמים".

"הכבוד הוא מניע חזק"

הגורם הבכיר ביקש להבחין בין כנופיות לבין ארגונים. לדבריו, בשנה הבאה תוגבר הפעילות נגד כנופיות, ביחס לזו העוסקת בארגונים. "הארגונים נזילים ביותר", אמר הגורם. "הבוקר הוא ארגון, בוקר למחרת נפל בעסקה ויש מיד קואליציות שונות. יש אינטרסים ויש חברויות. כמובן, חלק מהם נבנים על אמון הדדי. המניעים לפעמים הם קטנים. פה אמר לאשתו משהו, שם התווכחו של מי הטרקטורון יותר יפה. הכבוד הוא מניע מאוד חזק".

ניסיון חיסול צומת יקנעם אוקטובר 2013. ערן גילווארג, ערן גילווארג
"הארגונים נזילים ביותר". ניסיון חיסול בצומת יוקנעם, בחודש שעבר/ערן גילווארג, ערן גילווארג

עם זאת, הוא ציין כי המניע המרכזי הוא עדיין הכסף. "כדי למפות ארגון צריך לראות היררכיה – 15, 20, לפעמים 50 איש שהם זוטרים. יש בין שמונה ל-15 ארגונים כאלה. כיום יש בעיה חמורה לארגונים האלו יותר מאשר פעם. הם כבר לא רוצים לעבוד בהיררכיה, כל אחד חושב שהשני הוא מלשן. הם מאבדים ביטחון. אין ראש להיררכיה ואנשים מתחברים מהיום להיום". בין מחוללי הפשיעה העיקריים הזכיר הגורם את תחום איסוף הבקבוקים, הזבל, החול ועוד.

אותו גורם התייחס לסביבת פעילותם של הארגונים הגדולים. כך למשל, ציין את ארגונם של האחים מוסלי, שעל אף ההון הרב שבנו לעצמם, לא יכולים להשתמש בו כיוון שהרכוש נמצא בפיקוח משטרתי וחסום לשימוש. יתרה מכך, כיום פועלים אנשי מוסלי בעיקר בשוק ההימורים ברומניה. הוא התייחס גם לארגונים שהמשטרה לסכל את פעילותם. על ארגונו של יעקב (עקא) שמעון אמר הגורם כי כיום, עקב הפעילות המשטרתית, מעדיף שמעון שלא להתבלט, אך בפועל הוא אחד הארגונים המסוכנים ביותר בארץ.

לדבריו, בסופו של דבר, כאשר המשטרה סוגרת על הארגונים, רובם מעדיפים להתרחק לחו"ל: "כשיש מצוקה כלכלית, הכי נוח להתרחק בעולם. המדיניות היא שכשיש מושבה ישראלית עבריינית, אז לשם הם הולכים. אלו מדינות כמו דרום אפריקה, מרוקו או מדינות בדרום אמריקה או מזרח אירופה. אנחנו בודקים את אותן מדינות. הם עצמם מאותתים לנו 'תרדו מאתנו, אנחנו פה, לא נוגעים בישראל".

עוד על החיסולים האחרונים:
המשטרה "עושה שרירים" ועוצרת את אנשי דומרני
האם המשטרה לא מצליחה להתמודד עם גל החיסולים?
תיעוד: קורבן ניסיון החיסול שרד בעבר ירי
תמונת המוות: 3 קורבנות חיסול צולמו יחד - ונפגעו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully