וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשטרה לא מצליחה להתמודד עם גל החיסולים?

3.11.2013 / 6:30

מעצרי מנע ופעילות מודעינית לא מנעו את ניסיון החיסול השני תוך שבוע וחצי, ובאשקלון תוהים אם המשטרה תצליח להשתלט על ארגוני הפשע. מפקד מחוז דרום טוען: "יש שליטה מלאה"

צילום: יוסי הופמן, שי מכלוף עריכה: טל רזניק

הפיצוץ באשקלון אמש (שבת) תפס את המשטרה לא מוכנה. מעצרי המנע ותגבור משטרתי ברחובות העיר לא סייעו למנוע את הפיצוץ השני במספר בתוך שבוע וחצי בלבד, לאחר מותו של ג'קי בניטה ופציעתו הקשה של אבי ביטון. במשטרה קיוו כי לאחר מעצרם של בכירים בארגונו של העבריין שלום דומרני, בשילוב עם תגבור מאסיבי של כוחות משטרה בשטח, ביניהם בלשים של היחידה המרכזית לכיש ולהב 433, הרוחות יירגעו.

המציאות לא תאמה את התוכניות של כוחות המשטרה, שנאלצו לטפל בניסיון חיסול נוסף ככל הנראה של עבריין מקומי הקשור לארגון הפשיעה של דומרני. "היו פה תגבורים כל כך רבים של המשטרה, ועדיין זה קרה מתחת לאף, במרכז אשקלון", סיפר גורם המקורב לארגונו של דומרני. "מדובר מחסור במידע מודיעיני שלא היה יכול למנוע את הפיצוץ הנוכחי. אם המשטרה הייתה יודעת על הניסיון, לפחות באירוע הזה, ניתן היה למנוע את הפיצוץ", הוסיף גורם המעורה בפרטים, "הם התעסקו בדברים שלא היו צריכים להתעסק בהם, כמו עיכוב קבורה של בניטה או מעצרי מנע של אנשי דומרני. אשקלון הפכה למסוכנת יותר מאי פעם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"נכנסנו למיקוד כדי להרגיע את השטח". הגבר שנפצע אמש בניסיון החיסול/מערכת וואלה, צילום מסך

המסר שהמשטרה משדרת הוא שונה. מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר אמש כי "אי אפשר לומר שאין שליטה. יש שליטה מלאה. יש מערך גדול מאוד של מודיעין, של יחידות שהונחו באופן ישיר על ידי המפכ"ל רק לפני שבוע בהערכת מצב מדויקת שמכוונת את כל הכוחות לטיפול בארגונים הללו".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר בזירת הפיצוץ באשקלון: "זה אירוע שממחיש את מה שאמרנו לאחרונה - שהמלחמה בארגוני הפשיעה והמאבק בהם בשנים האחרונות הם בדיוק כמו המאבק בטרור מבחינת סדר העדיפות. בהמשך לאירועים האחרונים, נכנסנו למיקוד מאמץ ברמה הארצית כדי להרגיע את השטח ולשים יד על העבריינים הבזויים שמבצעים את הפשעים החמורים האלה".

בניסיון לבלום את גל החיסולים, בשבוע שעבר נעצרו שמונה מחייליו של העבריין הבכיר שלום דומרני בפשיטה על כמה מוקדים בדרום הארץ. לדברי המשטרה, מדובר במעצר מנע שנועד למנוע את שיבוש הליכי חקירת החיסול באשקלון. קיימת אפשרות שהמעצרים קשורים גם לחיסול שאירע בתחילת השבוע באור יהודה. העצורים ככל הנראה אינם קשורים לחיסולים, אבל דרכם המשטרה מנסה להגיע למבצעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

לפני כשבוע וחצי התפוצץ מטען חבלה במכונית ברחוב מונטיפיורי באשקלון. כתוצאה מהפיצוץ מהמטען העוצמתי, שהכיל כקילוגרם חומר נפץ, התפזרו חלקי המכונית ברדיוס של 50 מטרים. העבריין שהיה היעד לחיסול הוא אבי ביטון, אחד מאנשיו הנאמנים ביותר לעבריין הדרומי שלום דומרני. ביטון נפצע אנוש בפיצוץ רכבו בעוד שג'קי בניטה, יד ימינו של ביטון, נהרג.

המשטרה מעריכה כי ביטון ודומרני בנו יחד אימפריית ענק החולשת על כל אזור אפשרי בדרום. בעוד שאנשיו האחרים של דומרני אחראים בעיקר על תחום המבצעים, עקב מעמדו הרם בהיררכיה הארגונית, העמיד דומרני את ביטון בראש הפירמידה בתחום ההימורים והשמירה על עסקי ההימורים. "זו מכה קשה מאוד ללא ספק לארגון של דומרני", אמר אחד ממכריו של ביטון לוואלה! חדשות. "הוא אחד החזקים בהיררכיה של דומרני. בולדוזר כזה שידע בדיוק מה לעשות על מנת שהארגון ימשיך לפעול".

עוד בנושא
ניסיון חיסול באשקלון: גבר נפצע אנוש מפיצוץ ברכב
בעקבות החיסול: 8 מחייליו של דומרני נעצרו בדרום
חיסול באשקלון: "שני אנשי דומרני נפגעו, אחד מת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully