וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החיסול: 8 מחייליו של דומרני נעצרו בדרום

המשטרה פשטה על כמה מוקדים בדרום הארץ ועצרה שמונה מחייליו של העבריין הבכיר כדי למנוע את שיבוש חקירת החיסול באשקלון. צו איסור פרסום הוטל על שאר פרטי הפרשה

צילום: שי מכלוף, דייב בוימוביץ', עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(צפו: זירת החיסול באשקלון, חמישי)

בשבוע שבו חוסלו שתי דמויות מוכרות בעולם התחתון, במשטרה פועלים למנוע את התרחבות התופעה: שוטרי היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות) עצרו הבוקר (שבת) שמונה מחייליו של העבריין הבכיר שלום דומרני בפשיטה על כמה מוקדים בדרום הארץ. לדברי המשטרה, מדובר במעצר-מנע שנועד למנוע את שיבוש הליכי חקירת החיסול באשקלון. קיימת אפשרות שהמעצרים קשורים גם לחיסול שאירע בתחילת השבוע באור יהודה. העצורים ככל הנראה אינם קשורים לחיסולים, אבל דרכם המשטרה מנסה להגיע למבצעים. החשודים יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. צו איסור פרסום הוטל על שאר פרטי הפרשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשודים יובאו הערב להארכת מעצרם. דומרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי, בשעות הצהריים, התפוצץ מטען חבלה במכונית ברחוב מונטיפיורי באשקלון. כתוצאה מהפיצוץ מהמטען העוצמתי, שהכיל כקילוגרם חומר נפץ, התפזרו חלקי המכונית ברדיוס של 50 מטרים. אתמול נחשף כי העבריין שהיה היעד לחיסול הוא אבי ביטון, אחד מאנשיו הנאמנים ביותר לעבריין הדרומי שלום דומרני. ביטון נפצע אנוש בפיצוץ רכבו בעוד שג'קי בניטה, יד ימינו של ביטון, נהרג.

המשטרה מעריכה כי ביטון ודומרני בנו יחד אימפריית ענק החולשת על כל אזור אפשרי בדרום. בעוד שאנשיו האחרים של דומרני אחראים בעיקר על תחום המבצעים, עקב מעמדו הרם בהיררכיה הארגונית, העמיד דומרני את ביטון בראש הפירמידה בתחום ההימורים והשמירה על עסקי ההימורים. "זו מכה קשה מאוד ללא ספק לארגון של דומרני", אמר אחד ממכריו של ביטון לוואלה! חדשות. "הוא אחד החזקים בהיררכיה של דומרני. בולדוזר כזה שידע בדיוק מה לעשות על מנת שהארגון ימשיך לפעול".

חשד לחיסול- פיצוץ רכב באשקלון שני פצועים קשה, אוקטובר 2013. אלירם משה, ספק 500
הרכב הבוער באשקלון/ספק 500, אלירם משה

ההערכות המודיעיניות של המשטרה מעלות כי ביטון הוא אחד האנשים המרכזיים בארגונו של דומרני. המומחיות המרכזית של ביטון בהיררכיה של דומרני היא לוודא שהכול מתנהל כשורה. ביטון גם אחד האנשים המרכזיים בארגון כאשר נהג לגייס כמויות עצומות של אמצעי לחימה לטובת החיסולים והסכסוכים שהתעוררו בדרך. לא זאת בלבד, לאורך השנים היה ביטון האיש המרכזי שממנו חששו בעולם התחתון הדרומי כאשר הוא הגיע לגבות חובות. "הוא אלים מאוד", מספרים בעולם התחתון. "אם משהו לא היה הולך כשורה, הוא מתנפל כמו בולדוזר על בעל החוב. בפעם הבאה, בעל חוב כבר שילם את מה שהוא היה חייב".

לאחרונה, כיוון שדומרני סמך על ביטון בצורה כמעט עיוורת, הוא החל לנהל את האימפריה כמעט לבדו. בעוד שדומרני מבצע גיחות ארוכות בחו"ל, ביטון תפס את המושכות. בשנת 2010 הוא נעצר, יחד עם עוד כמה מחברי ארגונו של דומרני בחשד למתן חסות לאתר הימורים מצליח באינטרנט. במשטרה חשדו אז כי אדם מאור יהודה לקח בעלות על האתר, וביטון נתן חסות עבריינית וגב כלכלי לתפעולו, דבר ששלשל כספים רבים לקופה השמנה גם כך של דומרני.

חשד לחיסול באור יהודה, אוקטובר 2013. יותם רונן
החניון שבו חוסל העבריין איציק קיסוס באור יהודה/יותם רונן

שלושה ימים קודם לכן נהרג העבריין הבכיר, איציק קיסוס, תושב אור יהודה בן 38. הוא נמצא ללא רוח חיים כשסימני ירי על גופו בחניון תת-קרקעי ברחוב ניצן בעיר. קיסוס היה אחת הדמויות המרכזיות בארגונו של זאב רוזנשטיין, שכלוא מאז 2007. בעבר ניהל קיסוס סכסוך מר עם ארגונו של איציק אברג'יל, עבר להתגורר בצפון הארץ ולאחרונה חזר למרכז. המידע המודיעני ייחס לו תכנון לחסל את מאיר אברג'יל.

מהפרטים שידועים על מעשיו של קיסוס עולה כי בתקופה בה שהה בצפון הארץ הוא הקים - כך לפי הערכות - ארגון פשע קטן בתחום ההימורים, שרוב החברים בו כבר נעצרו. קיסוס עצמו הצליח להימלט מן האישומים שהצליחה הפרקליטות לגבש. באותה תקופה הקים קיסוס קואליציה עם האחים יואב וגולן קקון, זוג עבריינים שהואשמו ברצח אנשי עולם תחתון, ושניהלו מאבק מר עם הכנופייה הירושלמית, בהם עם איציק בר-מוחא.

ברקע למלחמות בין אנשי אברג'יל ורוזנשטיין - כשבמרכזם כאמור קיסוס - הניסיון לשלוט בשוק ההימורים באינטרנט שפרח בארץ. חרף המאבקים, ההערכה העדכנית היא כי קיסוס חוסל על רקע סכסוך אישי ולא כחלק ממלחמות בין-ארגוניות.

לקריאה נוספת
חיסול באשקלון: ”שני אנשי דומרני נפגעו, אחד מת”
אחד הנפגעים בחיסול באשקלון: חברו הטוב ביותר של דומרני
היעד לחיסול: מנהל תחום ההימורים בארגון של דומרני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully