וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בריטי זומן לנזיפה בברלין: "צותתו למרקל"

5.11.2013 / 17:10

אחרי שקנצלרית גרמניה זעמה על הממשל האמריקני שהאזין לשיחותיה, מתברר שגם לונדון הפעילה מתקני ציתות על גג השגרירות בברלין. דיווח: האמריקנים הפסיקו את ההאזנות בגרמניה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שירותי הביון של בריטניה הפעילו מתקן ריגול מתוך השגרירות בברלין, כדי להאזין לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וללשכות בבונדסטאג (הפרלמנט). שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה זימן את השגריר הבריטי סימון מקדונלד לשיחת נזיפה.

העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" חשף היום נדבך נוסף מהמסמכים שהדליף עובד ה-NSA לשעבר אדוארד סנודן, מהם עולה כי הביון הבריטי (GCHQ) שיתף פעולה עם ארצות הברית ועם "שותפות נוספות בעלות עניין", כדי להקים מערך מודיעיני שפעל מהשגרירויות באירופה.

בעיתון נכתב כי בריטניה גם פעלה על דעת עצמה במבצעי ביון בגרמניה, שחלקם בוצעו "במרחק יריקה מהבונדסטאג ומלשכתה של מרקל". מבצעים אלה יצאו לפועל "בסיוע ציוד אלקטרוני מתוחכם שהותקן על גג השגרירות". לשכתו של ראש הממשלה דיוויד קמרון סירבה להגיב לדיווח.


סנודן מסכים לבוא לברלין להעיד על הציתות למרקל
הבית הלבן: לא תהיה חנינה לסנודן. עליו לעמוד לדין

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון. 2013. AP
קנצלרית גרמניה מרקל וראש ממשלת בריטניה קמרון. בדאונינג 10 מסרבים להגיב/AP
שגרירות בריטניה בברלין. נובמבר 2013. רויטרס
מתקן האזנה על הגג. השגרירות הבריטית בברלין/רויטרס

בתחילת השבוע דיווח ה"גרדיאן" כי סוכנויות הביון במערב אירופה משתפות פעולה במבצעי ריגול כדי לנטר שיחות טלפון ותקשורת אינטרנטית על שלל סוגיה.

לפי הדיווח ב"אינדיפנדנט", מתקן הריגול על גג השגרירות האמריקנית, הנמצא 150 מטרים מהשגרירות הגרמנית, נסגר בשבוע שעבר, במסגרת מאמציה של וושינגטון להרגיע את הגרמנים. צילומי אינפרה-אדום ששודרו בטלוויזיה הגרמנית אכן הראו כי המבנה המשמש לכאורה לריגול, אינו פעיל עוד.

מסמכי NSA העלו כי ארה"ב החלה להעביר לבריטים את משימות הריגול בכמאה ערים מסביב לעולם. בגרמניה, הבריטים מפעילים נציגויות דיפלומטיות בברלין ובפרנקפורט.


למטה:
תצלום אינפרה-אדום של מתקן ההאזנה על גג השגרירות האמריקנית בברלין. המתקן ככל הנראה הפסיק לפעול בשבוע שעבר.

שגרירות ארצות הברית בברלין. אוקטובר 2013. רויטרס
שגרירות ארצות הברית בברלין. אוקטובר 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully