וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בירי בלוס אנג'לס הודה: "פעלתי לבד"

גורם המקורב לחקירה חושף כי דקות לאחר שנוטרל על ידי כוחות הביטחון, אמר פול סיאנסיה לשוטרים כי לא קיבל סיוע. בנוסף, גילו החוקרים כי הנשק בו השתמש נקנה בצורה חוקית

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

פרטים חדשים מחקירת הירי בלוס אנג'לס: פול סיאנסיה, החשוד כי ירה למוות בעובד ביטחון בנמל התעופה הבינלאומי בעיר ביום שישי האחרון ופצע שבעה נוספים, הודה בפני חוקרי המשטרה, דקות ספורות לפני שנעצר, כי פעל לבדו ולא שיתף אף אדם אחר בתוכניתו – כך חשף הלילה (שני) גורם רשמי ברשויות החוק של לוס אנג'לס, המקורב לחקירה, לסוכנות הידיעות AP. על פי הגורם, בעודו שוכב פצוע על הקרקע לאחר השתלטות כוחות הביטחון על הזירה, הספיק לומר סיאנסיה בן ה-23 לחוקרים שהקיפו אותו כי הוא פעל לבד, וכך סייע להם לאבטח בצורה קלה ומהירה יותר את המקום. בנוסף, טען הגורם, כי למרות שסיאנסיה, מכונאי אופנועים שעבר לאחרונה לעיר המלאכים מעיירה קטנה בניו ג'רזי, גם אמר לחוקרים כי חבר שלו הסיע אותו לשדה, חוקרי המשטרה לא מאמינים כי הוא ידע על כוונותיו.

סוגיה נוספת בנוגע למסע הרצח, אותה הצליחו החוקרים לפענח, כך לפי הגורם, קשורה לאופן שבו הצליח סיאנסיה לרכוש לעצמו את כלי הנשק באמצעותו ביצע את הירי. לדבריו, החשוד בירי רכש אותו באופן חוקי בחנות כלי נשק בלוס אנג'לס. יחד עם זאת, הוסיף, לא ברור האם השתמש בתעודת הזהות שלו בעת הקנייה או באחת מזויפת. "הוא לא קנה את זה ברחוב או באינטרנט", אמר. "הוא קנה את זה מספק נשק חוקי".

נמל התעופהLAX  בלוס אנג'לס בעקבות תקרית הירי שבה נהרג עובד, נובמבר 2013. רויטרס
חבר הסיע אותו לשדה. נמל התעופה בלוס אנג'לס ביום הירי/רויטרס

התקרית הקטלנית אירעה מעט אחרי השעה 9:00 בבוקר (שעון מקומי) ביום שישי, כאשר על פי החשד, נכנס סיאנסיה לטרמינל 3 בנמל התעופה הבינלאומי. תוך שניות ספורות, הוא הוציא מתיקו רובה והחל לירות לכל עבר. עובד של חברת TSA נהרג כתוצאה מהירי, ואילו לפחות שבעה בני אדם אחרים נפצעו באורח קל עד אנוש. הם פונו לבית חולים סמוך.

ביממה שלאחר תקרית הירי החלו כלי התקשורת בארצות הברית לנסות ולעמוד על הנסיבות שהביאו את סיאנסיה להוציא לפועל את מסע הרצח. רשת NBC דיווחה למשל כי הוא בעל "השקפות אנטי-ממסדיות חזקות". כתב הרשת פיט ויליאמס מסר בדיווח כי לא ניתן לאשר באופן ודאי כי בידי הרשויות האמריקניות מידע ממשי על איום שהיה מצד סיאנסיה בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סדר עולמי חדש

לפי דיווח אחר ברשת ABC, הוא נשא עמו פתק שהביע את התנגדותו לממשל. על הפתק שנשא סיאנסיה היו כתובות האותיות NWO, שמסמלות ככל הנראה את המילים: "סדר עולמי חדש" (New World Order).

כמו כן, חבר לכיתה מבית הספר התיכון בו למד סיאנסיה סיפר כי החשוד בירי היה "מתבודד" וכי סבל מהצקות חוזרות ומעשי בריונות במהלך תקופת הלימודים. "במשך ארבע שנים, לא שמעתי אפילו מילה אחת יוצאת מפיו", אמר אותו חבר ללימודים, "הוא היה מסוגר ואכל פעמים רבות את ארוחת הצהריים שלו לבד. אני מתקשה להיזכר במישהו שהיה קרוב אליו".

הנשיא האמריקני ברק אובמה התייחס לאירוע עוד באותו לילה, ובתום פגישה עם ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מליכי, אמר לכתבים: "אנו מודאגים, אבל אתן לגורמי אכיפת החוק להתייחס לכך ישירות".

עוד בנושא:
"היורה מלוס אנג'לס חלם על סדר עולמי חדש"
עובד אבטחה נורה למוות בנמל התעופה בלוס אנג'לס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully