וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היורה מלוס אנג'לס חלם על סדר עולמי חדש"

NBC דיווחה כי החשוד בירי בנמל התעופה נשא עמו שלט: "רציתי להרוג מאבטחים וחזירים". לפי דיווחים נוספים, החשוד הודיע טרם הירי למשפחתו כי הוא מתכוון לשים קץ לחייו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

פרטים חדשים מתחילים להתברר אודות הירי בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס: רשת NBC דיווחה אמש (שישי) כי החשוד במעשה הוא פול אנתוני סיאנסיה, תושב לוס אנג'לס בן 23. בדיווח נאמר כי סיאנסיה הוא בעל "השקפות אנטי-ממסדיות חזקות". כתב הרשת פיט ויליאמס מסר בדיווח כי לא ניתן לאשר באופן ודאי כי בידי הרשויות האמריקניות מידע ממשי על איום שהיה מצד סיאנסיה בעבר.

"נאמר לנו כי היו לו עמדות אנטי-ממסדיות מובהקות", דיווח ויליאמס. לדבריו, "זה מבוסס על חומר כתוב שהוא נשא עמו, ואשר נמצא ברשותו לאחר שנורה על ידי גורמי הביטחון בשדה התעופה". בהקשר זה, סוכנות הידיעות AP דיווחה כי סינסיה נשא שלט שבו נכתב: "רציתי להרוג אנשי TSA (מאבטחי מינהל אבטחת שדות התעופה) וחזירים". בתחילה דווח כי סיאנסיה נהרג במהלך התקרית, אך מאוחר יותר דווח כי נפצע אנוש.

גורמי ביטחון אמרו כי החשוד בירי נשא עמו פתק שהביע את התנגדותו לממשל. לפי דיווח ברשת ABC, על הפתק שנשא סיאנסיה היו כתובות האותיות NWO, שמסמלות ככל הנראה את המילים: "סדר עולמי חדש" (New World Order). עדויות לכך שסיאנסיה התכוון לפגוע באנשי אבטחה עולות מדבריהם של עדי ראייה באירוע. אחדים סיפרו לרשת CNN כי החשוד בירי ניגש אל עוברי אורח בנמל התעופה ושאל אותם אם הם "TSA". "הנדתי את ראשי לשלילה ואז הוא המשיך ללכת", סיפר לאון סיירן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדיווח מבוסס על חומר כתוב שהחשוד נשא עמו". אחד הפצועים, זמן קצר אחרי הירי בטרמינל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויליאס הוסיף כי ייתכן שלחשוד יש קשר לחברת האבטחה TSA, שעובד שלה הוא שנורה למוות בתקרית, וכי ייתכן שסיאנסיה תכנן מראש לפגוע בעובדים של החברה. "נראה כי מדובר בשילוב של עמדות אנטי-ממשלתיות ואיבה כלשהי כלפי TSA", סיכם ויליאמס. לדבריו, אין מידע המצביע על כך שסיאנסיה היה תחת מעקב של הרשויות או כי נעשה חיפוש בביתו.

עם זאת, לפי דיווח ברשת פוקס האמריקנית, סיאנסיה, הודיע זמן קצר לפני הירי כוונתו לשים קץ לחייו. לפי הדיווח, משפחתו של סיאנסיה המתגוררת בניו ג'רזי, קיבלה ממנו הודעת טקסט ממנה עלה כי בכוונתו להתאבד. המשפחה יצרה קשר עם משטרת ניו ג'רזי שהעבירה את הדיווח למקבילתה בלוס אנגל'ס, שם מתגורר סיאנסיה. שוטרים שנשלחו לדירתו דיברו עם שותפיו לדירה אשר אמרו להם שהוא נמצא כעת בעבודה. כ-45 דקות לאחר מכן פתח סיאנסיה באש בתוך מסוף הנוסעים בנמל התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נמל התעופהLAX  בלוס אנג'לס בעקבות תקרית הירי שבה נהרג עובד, נובמבר 2013. רויטרס
לא ידוע אם החשוד היה תחת מעקב הרשויות. נוסעים מפונים מטרמינל 3 בנמל התעופה בלוס אנג'לס, הערב/רויטרס

חבר לכיתה מבית הספר התיכון בו למד סיאנסיה סיפר כי החשוד בירי היה "מתבודד" וכי סבל מהצקות חוזרות ומעשי בריונות במהלך תקופת הלימודים. "במשך ארבע שנים, לא שמעתי אפילו מילה אחת יוצאת מפיו", אמר אותו חבר ללימודים, "הוא היה מסוגר ואכל פעמים רבות את ארוחת הצהריים שלו לבד. אני מתקשה להיזכר במישהו שהיה קרוב אליו".

התקרית הקטלנית מעט אחרי 9:00 בבוקר (שעון מקומי), כאשר על פי החשד, סיאנסיה נכנס לטרמינל 3 בנמל התעופה הבינלאומי. תוך שניות ספורות, הוא הוציא מתיקו רובה והחל לירות לכל עבר. עובד של חברת TSA נהרג כתוצאה מהירי, ואילו לפחות שבעה בני אדם אחרים נפצעו באורח קל עד אנוש. הם פונו לבית חולים סמוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תוהו ובוהו". גורמי ההצלה בזירת האירוע, דקות לאחר הירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ישבתי בטרמינל, ופתאום נשמע רעש רקע חזק. כמה שניות אחר כך אנשים התחילו לרוץ לכיווני", סיפר לעיתון "לוס אנג'לס טיימס" ורנון קרדנס, תושב הוליווד שאמור היה לטוס לפילדלפיה. הוא תיאר את זירת האירוע כ"תוהו ובוהו". ב"לוס אנג'לס טיימס" דווח כי סיאנסיה נכנס לטרמינל כנוסע עם כרטיס טיסה בידו. ברשת CBS נטען כי הוא לבש בגדים דמויי מדי צבא.

אנשי הביטחון של נמל התעופה מיהרו לעבר סיאנסיה, ואף ירו לעברו על מנת למנוע פגיעה באנשים נוספים. תחילה דווח כי הוא נהרג כתוצאה מהיריות, אולם מאוחר יותר פורסם כי הוא נפצע באורח אנוש. תנועת הטיסות היוצאות הופסקה מיד לאחר התקרית, וחלק מהטיסות הנכנסות הופנו לנמל התעופה של אונטריו.

הנשיא האמריקני ברק אובמה הביע הלילה דאגה בעקבות האירוע במערב המדינה, ובתום פגישה עם ראש ממשלת עיראק נורי אל-מליכי אמר לכתבים: "אנו מודאגים, אבל אתן לגורמי אכיפת החוק להתייחס לכך ישירות".

עובד אבטחה נורה למוות בנמל התעופה בלוס אנג'לס

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully