וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ebay הסירה מדי אסירים מאושוויץ שהוצעו למכירה

3.11.2013 / 11:22

באתר המכירות הפומביות הוצגו עשרות פריטים מתקופת השואה, ובהם טלאי צהוב, נעליים ומברשת שיניים של אסירים. האתר: "מצטערים מאוד". המוכר: "לא עשיתי את זה רק בשביל כסף"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

אתר המכירות הפומביות באינטרנט Ebay הסיר כ-30 פריטים מתקופת השואה שהוצעו בו למכירה, ובהם בגדים של אסירים שנאסרו במחנות ריכוז, נעליים, מברשת שיניים וטלאי צהוב. זאת בעקבות פרסום אמש (שבת) ב"דיילי מייל" הבריטי שעסק בדבר מכירתם. כתבי העיתון איתרו בשבוע שעבר שורה של פריטים, ביניהם מדים שככל הנראה נלבשו באושוויץ על ידי אופה פולני שנרצח במחנה ההשמדה. העיתון התריע על כך בפני אתר המכירות, וזה הסיר את הפריטים ואף הרים תרומה על סך 40 אלף דולרים למטרות צדקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא עמדנו בסטנדרטים שלנו". פריטים שהוצגו למכירה באתר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו מצטערים מאוד שהפריטים האלה הוצגו, ואנו מסירים אותם", נמסר בהודעת האתר. "אנו אוסרים על הצעת פריטים שכאלה, ואלפים מעובדינו מפקחים על האתר ונעזרים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר על מנת לאתר פריטים שלא צריכים להימכר". עוד אמרו באתר: "אנו מצטערים מאוד שלא עמדנו בסטנדרטים שלנו-עצמנו, והעברנו תרומה לגופי צדקה בעקבות זאת". לפי העיתון הבריטי, ב-Ebay לא ידעו לומר כמה זמן הפריטים הופיעו באתר.

בין הפריטים שהופיעו באתר היו כאמור מדים מאושוויץ ש"בעליהם", גבר ממוצא אוקראיני המתגורר בקנדה, דרש עבורם 11 אלף לירות שטרלינג. בשנה שעברה מכר האיש, ויקטור קמפף, פריט לבוש דומה ב-18 אלף דולרים. קמפף צוטט כאומר שאחת ממטרותיו היא לתעד את החפצים ולייסד פרויקט של ספרי היסטוריה. "אינני רוצה שיחשבו שאני עושה את זה רק בשביל כסף. התקופה הזאת בהיסטוריה היא זוועתית, ואסור שאיש ישכח אותה", אמר.

לקריאה נוספת:
פושע המלחמה הנאצי אריך פריבקה ייקבר בחשאי באיטליה
דוח בריטי: רודולף הס נרצח מחשש שיחשוף סודות
גרמניה: "המבצע האחרון" ללכידת נאצים יוצא לדרך

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחנה ההשמדה בוכנוואלד 1945. AP
אסירים במחנה השמדה בתקופת השואה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully