וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח בריטי: רודולף הס נרצח מחשש שיחשוף סודות

26 שנים לאחר שמת בכלאו בברלין סגנו של אדולף היטלר, נחשף דוח בריטי שחובר לאחר התאבדותו, לכאורה. לפי הדוח, סוכנים בריטים חיסלו את הס לאחר שעלה חשש שישוחרר ממאסרו

האם רודולף הס, פושע המלחמה הנאצי ששימש כסגנו של אדולף היטלר, נרצח ולא התאבד כפי שהיה נהוג לחשוב עד היום? לפי דוח משטרתי בן 24 שנים שנחשף לאחרונה בבריטניה ופורסם בעיתון ה"אינדפנדט" בשנת 1989, כשנתיים לאחר התאבדותו לכאורה של הס בתא כלאו בברלין, פנה ל"סקוטלנד יארד" רופא בריטי אשר טיפל בהס במהלך מאסרו ומסר לידיהם את שמותיהם של שני סוכנים בריטים אשר לכאורה חיסלו את הס בתאו וביימו את מותו כהתאבדות בתלייה.

רודולף הס, שהיה מזכירו האישי ולאחר מכן סגנו של אדולף היטלר. AP
האם נרצח או התאבד? הס/AP

לטענת אותו רופא, בשל חשש שעלה באותה תקופה כי הס ישוחרר מכלאו, סוכנים בריטים המחופשים לחיילים אמריקנים ביימו את התאבדותו של הס, בן 93 במותו. המניע לחיסולו של הס, לפי אותו דוח משטרתי שהותר לפרסום עקב חוק חופש המידע הבריטי, היה רצונם של הבריטים למנוע מהס לחשוף סודות מתקופת המלחמה, בדגש על תוכניות להפלת ממשלתו של וינסטון צ'רצ'יל. גורמי החקירה והתביעה הבריטיים שקיבלו לידם את הדוח המשטרתי בנושא פנייתו של הרופא, החליטו לאחר מספר חודשים בודדים לסגור את החקירה ולא להעמיק את הבדיקה בדבר הטענות האמורות בדוח.

החבר לתא של היטלר שיצא ל"משימת שלום"

הס התגייס לצבא הגרמני ב-1914. במלחמת העולם הראשונה נפצע פעמיים כששירת בחיל הרגלים, ולאחר מכן אומן כטייס. ב?1 ביולי 1920 הצטרף למפלגה הנאצית ונרשם כחבר ה?16 בשורותיה, וב-1923 נטל חלק ב"פוטש" במרתף הבירה, בו ניסתה המפלגה הנאצית לעלות לשלטון. לאחר מכן נכלא בבית המעצר לנדסברג ביחד עם היטלר, ונטען כי היה שותף בהכתבת ושכתוב ספרו של היטלר "מיין קמפף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רודולף הס, שהיה מזכירו האישי ולאחר מכן סגנו של אדולף היטלר. AP
צנח בסקוטלנד בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. הס/AP

לאחר שהשתחרר מהכלא ב-1925, הס שירת כמה שנים כמזכירו האישי של היטלר. ב?1933 נהיה לסגן הפיהרר ושש שנים לאחר מכן הפך לממלא מקומו של היטלר במקומו של הרמן גרינג.

בחודש מאי 1941, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, ככל הנראה על דעת עצמו, טס הס לסקוטלנד, במה שהוגדר בדיעבד כ"משימת שלום" פרטית. הס נטש את מטוסו וצנח לקרקע, אז נלקח לחקירה ונעצר על ידי כוחות הביטחון הבריטים. עם תום המלחמה הוחזר הס לגרמניה ונשפט למאסר עולם במסגרת משפטי נירנברג. אירוע הגעתו של הס לסקוטלנד נחשב עד היום למעורר מחלוקת ותיאוריות קונספירציה רבות הושמעו בנושא לאורך השנים.

לקריאה נוספת:
הקץ למצעדי הניאו-נאצים: קברו של רודולף הס פונה
הפושע הנאצי המבוקש בעולם מת לפני פתיחת משפטו
גרמניה: "המבצע האחרון" ללכידת נאצים יוצא לדרך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully