וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פושע המלחמה הנאצי אריך פריבקה ייקבר בחשאי באיטליה

אחרי שארגנטינה וגרמניה סירבו להקצות לו מקום לקבורה, מסתמן שקצין האס.אס. לשעבר ייטמן בטקס סודי במדינה שבה חי מאז 1995. עורך דינו: "ההסכם שהושג מקובל על בני המשפחה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

פושע המלחמה הנאצי אריך פריבקה, שמת במעצר בית ברומא בגיל מאה, ככל הנראה ייטמן בחשאי באיטליה. בכך, מסתמן שבא הקץ לסאגה הארוכה לאיתור מקום קבורה לקצין ה-SS. לשעבר, שהיה אחראי לרצח של יותר מ-330 בני אדם במלחמת העולם השנייה.

עורך דינו של פריבקה, פאולו ג'יאקיני, אמר ייערך טקס קבורה מצומצם לקרובים, והוסיף: "ההסכם שהושג מקובל על בני המשפחה והולם את כללי האתיקה והדת". הוא סירב לפרט היכן ייקבר פריבקה, והסתפק באמירה: "יצרנו קשר בנושא הן עם הרשויות באיטליה והן עם הרשויות בגרמניה". ואולם, שגרירות גרמניה ברומא מסרה כי עורך הדין כלל לא פנה אליה, וכי לא קיבלה כל בקשה לקבור את פריבקה בתחומיה.

מהומה בהפגנה נאו-נאצית בטקס האשכבה לפושע הנאצי אריך פריבקה. אלבנו לציאלה, רומא, 15 באוקטובר 2013. רויטרס
מפגינים פשיסטים בטקס אשכבה מאולתר לפריבקה, בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר הועברה גופתו של פרביקה לשדה התעופה הצבאי פרקטיקה די מאר ליד רומא. לאחר מכן דווח כי היא תוטס לקבורה בחו"ל. ראש העיר רומא, איגנציו מרינו, אמר כי הרשויות באיטליה ניהלו מגעים לקבורתה בגרמניה, אך גם אז הכחישו בברלין את הדיווחים הללו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פריבקה ועמיתיו רצחו 335 בני אדם בטבח פוסה ארדיאטינה

רומא וארגנטינה סירבו לקבור בשטחן את פריבקה. הוא גורש מארגנטינה בשנת 1994 וחי מאז ברומא, אך הוותיקן הורה לעיריית רומא לסרב להקצות לו שטח לקבורה. עורך דינו ביקש לקבור אותו לצד אשתו המנוחה בארגנטינה, אך נתקל בסירוב גם מצד הממשלה בבואנוס איירס.

לפני שבוע, ליוו מאות בני אדם את ארון הקבורה של פריבקה בעיירה אלבאנו לציאלה, הסמוכה לרומא. פעילים פשיסטים של "עמותת פיוס העשירי" ערכו לו טקס אשכבה באישור הממשל המקומי, והתעמתו עם עשרות מפגינים שכינו את פריבקה "רוצח" ו"קצב". המפגינים ניסו לפרוץ למכונית שהובילה את הארון, אך נבלמו על ידי המשטרה.

פריבקה, קצין SS לשעבר, הורשע באיטליה בשנת 1996 בגין מעורבות בטבח בפוסה ארדיאטינה שהיה ברומא ב-1944. חיילי ורמכאט שנקמו על מארב פרטיזנים שגרם למותם של 33 מחבריהם, הוציאו להורג 335 אזרחים, בהם נוצרים ויהודים. אחרי שהסתיים הטבח, הם פוצצו אבנים כבדות מעל מחצבות שהיו במקום, וגופות המתים נקברו מתחת לסלעים.

לקריאה נוספת
רומא לא תקבור את הפושע הנאצי; בנו: שייקבר בישראל
ארונו של פריבקה שוהה בשדה התעופה הצבאי של רומא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully