וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההפגנות: הנאצי פריבקה יוטס לקבורה בחו"ל

ארונו של פושע המלחמה הגיע לשדה התעופה הצבאי ליד רומא. באיטליה ובארגנטינה סירבו להקצות לו מקום לקבורה, וביקשו מגרמניה לטפל בנושא. פעילים פשיסטים ערכו לו טקס אשכבה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

גופתו של פושע המלחמה הנאצי אריך פריבקה הועברה הבוקר (רביעי) לשדה התעופה הצבאי פרקטיקה די מאר ליד רומא, ככל הנראה לקראת הטסתה לקבורה בגרמניה.

ראש העיר רומא, איגנציו מרינו, אמר כי הרשויות באיטליה ניהלו מגעים בנושא עם השגריר הגרמני. בברלין הכחישו את הדיווחים הללו. פריבקה, שמת בשבוע שעבר בגיל 100, ריצה מעצר בית אחרי שנידון למאסר עולם, בגין רצח של יותר מ-300 אזרחים.

איטליה וארגנטינה סירבו לקבור בשטחן את פריבקה. הוא גורש מארגנטינה בשנת 1994 וחי מאז ברומא, אך הוותיקן הורה לעיריית איטליה לסרב להקצות לו שטח לקבורה. עורך דינו ביקש לקבור אותו לצד אשתו המנוחה בארגנטינה, אך נתקל בסירוב גם מצד הממשלה בבואנוס איירס.

מהומה בהפגנה נאו-נאצית בטקס האשכבה לפושע הנאצי אריך פריבקה. אלבנו לציאלה, רומא, 15 באוקטובר 2013. רויטרס
פעילים פשיסטים מפגינים אמש בטקס האשכבה לפריבקה/רויטרס

מאות בני אדם ליוו אמש את ארון הקבורה של פריבקה בעיירה אלבאנו לציאלה, הסמוכה לרומא. פעילים פשיסטים של "עמותת פיוס העשירי" ערכו לו טקס אשכבה שהתקיים באישור הממשל המקומי, והתעמתו עם עשרות מפגינים שכינו את פריבקה "רוצח". המפגינים ניסו לפרוץ למכונית שהובילה את הארון, אך נבלמו על ידי המשטרה.

בנו של פריבקה, חורחה, הציע אמש בזעם לקבור את אביו בישראל. "רק כך הם יהיו מרוצים", אמר. "זה לא הוגן להיטפל למישהו בגין דברים שקרו בזמן המלחמה לפני יותר מ-60 שנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מהומה בהפגנה נאו-נאצית בטקס האשכבה לפושע הנאצי אריך פריבקה. אלבנו לציאלה, רומא, 15 באוקטובר 2013. רויטרס
מפגינה מנסה להגיע לארון הקבורה של פרביקה, אמש באלבאנו לציאלה/רויטרס

צייד הנאצים אפרים זורוף קרא לאיטליה לשלוח את גופתו של פריבקה לקבורה בגרמניה. זורוף, מנהל מרכז ויזנטל, אמר כי רק גרמניה תוכל לשרוף את גופתו של פריבקה ולמנוע מהלווייתו להפוך לעצרת נאו-נאצית. "זו הדרך היעילה ביותר לוודא שלא יישאר כל זכר לפושע נאצי כמוהו", אמר.

פריבקה, קצין SS לשעבר, הורשע באיטליה בשנת 1996 בגין מעורבות בטבח בפוסה ארדיאטינה שהיה ברומא ב-1944. חיילי ורמכאט שנקמו על מארב פרטיזנים שגרם למותם של 33 מחבריהם, הוציאו להורג 335 אזרחים, בהם נוצרים ויהודים. אחרי שהסתיים הטבח, הם פוצצו אבנים כבדות מעל מחצבות שהיו במקום, וגופות המתים נקברו מתחת לסלעים.

רומא לא תקבור את הפושע הנאצי; בנו: שייקבר בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully