וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נהג איבד שליטה בכביש 9 ופגע בשלושה כלי רכב

3.11.2013 / 9:26

נהג סטה מנתיבו וגרם לתאונה - שרק בזכות המזל נגמרה ללא נפגעים. נהג מונית שנסע במקום צילם והעלה את הסרטון לדף הפייסבוק של המשטרה. "הם אמרו שזה לא מעניין אותם"

צילום: רענן גורמס

נהג המונית הירושלמי רענן גורמס חשב שכבר ראה הכל בשנותיו על הכביש, אך דבר לא הכין אותו לתאונה שהיה עד לה ביום חמישי האחרון. בעודו נוסע בכביש 9 בדרך ליציאה מירושלים, סטה לפתע כלי רכב שביקש להגיע לכביש 1, איבד שליטה ופגע בשלוש מכוניות על הכביש, תוך שהוא עולה על אי תנועה. כמעט באורח פלא, האירוע נגמר בנזק בלבד.

גורמס סיפר: "הנהג כנראה התבלבל בפנייה, המשיך לכיוון רמות ובשנייה האחרונה סטה חזרה לכיוון תל אביב. הוא חתך את כל הנתיבים, פגע ברכב המסחרי שהיה לימיני, נזרק ממנו חזרה לאי תנועה ומשם למעקה של הנתיב השמאלי ונעצר ברכב שבלם אותו שם. אני נעצרתי לאחר מאה מטרים, ראיתי שהנהגים צועקים אחד על השני, ואמרתי 'יופי, כל עוד זה נגמר בצעקות ואין מישהו ששוכב על הכביש – מצבנו טוב'".

נהג המונית המזועזע הזדרז להעלות את הסרטון שצילם של התאונה לדף הרשמי של משטרת ישראל בפייסבוק, אך לא היה מרוצה מהתגובה שקיבל. ההודעה המקורית נמחקה מהדף, אך רענן הספיק להעתיק את התגובה הרשמית שקיבל לדף הפייסבוק הפרטי שלו, בה נכתב כי "תלונת אזרחים, גם אם היא מגובה בצילום, מצריכה פתיחת חקירה. יודגש שלצורך הגשת הצילומים כראיות במשפט חייב מערך התביעה לעמוד בנטל של הוכחת אמינותם, לכל אורך הפקתם, כפי שנעשה עם כל מכשיר אלקטרוני שבאמצעותו אוכפת משטרת ישראל".

"בעיות מקצועיות ובעיות אתיות"

עוד נכתב בתגובת המשטרה: "פעילות אכיפה על ידי אזרחים עשויה לעורר לא מעט בעיות מקצועיות, וחלקן אף עשויות לעורר בעיות אתיות. לכן, קיימת חובת בדיקת התלונה והחומר הראייתי. הדבר מצריך זימון עדים לגביית עדות או להליך משפטי שעלול להיווצר אגב פעילות אכיפה. אנחנו מודים לך על האכפתיות אותה אתה מפגין לנעשה בכבישים. מפנייתך עולה מחויבות גבוהה למניעת תאונות דרכים במדינת ישראל ועל כך יישר כוח".

"זו תגובה לקונית ובמילים יפות הם אמרו לי שזה לא מעניין אותם", אמר גורמס על תגובת המשטרה. הוא הוסיף: "באופן אישי, אני מרגיש שאירע לי נס ענק. עוד עשרה קמ"ש מעל המהירות והוא היה פשוט מגלח אותי, אבל מבחינת המשטרה התגובה אומרת דבר אחד – שכל עוד התקשורת לא מעורבת בזה, זה לא מעניין אותם".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "ענף התנועה של משטרת ירושלים חוקר את המקרה".

לקריאה נוספת
התאונה הקטלנית בכביש 6: אישום נגד נהג האוטובוס
אישה נהרגה ונכדה? נפצע קשה מפגיעת רכב במעבר חצייה
אם דרסה את שתי בנותיה בנות 10 ברמלה, מצבן קשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully