וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מנהיג הטליבאן חוסל במתקפת מל"ט אמריקנית

2.11.2013 / 0:04

ארגון הטרור וגורמי ביטחון אישרו כי חכימוללה מחסוד נהרג בתקיפה אווירית יחד עם שומר ראשו ונהגו. הוא היה אחד המבוקשים המרכזיים במדינה. מותו עלול להצית קריאות לנקמה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מכה לטליבאן: מנהיג הארגון האיסלאמי בפקיסטן, חכימוללה מחסוד, חוסל אתמול (שישי) בתקיפת מל"ט אמריקנית, כך מסרו גורמי ביטחון במדינה. גם ארגון הטליבאן אישר את דבר מותו של המנהיג, שהיה באמצע שנות ה-30 לחייו. לפחות שני בני אדם נוספים מתו בתקיפה. טרם נהרג, השתתף מחסוד בכינוס של 25 מנהיגי טליבאן. אלה דנו בהצעת הממשלה לשיחות בין הצדדים.

פקיסטן-מה עלה בגורל מנהיג הטליבן?. רויטרס
האחרונה בשורת מכות שספג הארגון. מחסוד חכימוללה ב-2010/רויטרס

מחסוד היה אחד האנשים המבוקשים ביותר בפקיסטן, וארצות הברית אף הציעה פרס של חמישה מיליון דולרים ללכידתו. זאת לאחר שנראה בסרטון לצד מחבל ירדני שפוצץ עצמו והרג שבעה אנשי CIA בבסיס באפגניסטן ב-2009. התביעה בארצות הברית האשימה אותו במעורבות בפיגוע. הוא שהה בתקופה האחרונה במקום מסתור בצפון מחוז ווזיריסטאן, הסמוך לגבול עם אפגניסטן, ומשם ניהל לוחמה אלימה ביותר. "אנו מאשרים בצער רב שמנהיגנו המכובד מת מות קדושים בתקיפת מל"ט", מסר מנהיג בכיר בטליבאן במדינה.

מותו של האיש הוא האחרון מבין שורת מכות שספג הטליבאן בתקופה האחרונה. בחודש מאי האחרון, חוסל סגנו של מחסוד בתקיפה אמריקנית, ואחד מסגניו הנאמנים נלכד בחודש שעבר באפגניסטן. האירוע בא לאחר חודשים שבהם נשקלת אפשרות של שיחות שלום בין הטליבאן לבין ממשלתו החדשה של ראש הממשלה נוואז שריף. האחרון ניצח בבחירות בחודש מאי האחרון, והבטיח לפעול נגד המורדים בארצו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהיג הטליבן בפקיסטן, חקימוללה מחסוד, משמאל בצילום וידאו ליד המחבל המתאבד שהרג סוכני CIA באפגניסטן. רויטרס
חמישה מיליון דולרים לראשו. מחסוד לצד המחבל הירדני שהרג את אנשי ה-CIA באפגניסטן/רויטרס

מחסוד הפך למנהיג הארגון באוגוסט 2009, לאחר שתקיפה אווירית הרגה את קודמו, שנחשב למורה הדרך שלו. ארבעה גורמים רשמיים אישרו את דבר מותו של מחסוד. לדבריהם, גם שומר ראשו ונהגו נהרגו בתקיפה. "בין ההרוגים, שומר ראשו טריק מחסוד ונהגו עבדוללה מחסוד, שניים מאנשיו הקרובים ביותר", אמר מקור מודיעיני. ממשלת פקיסטן פרסמה הודעה יוצאת דופן המגנה את התקיפה האווירית, אולם לא התייחסה לידיעות על מותו של מחסוד.

"חכימוללה מחסוד היה דמות שנויה במחלוקת והיו לו דרישות מחמירות ביותר", אמר סייפוללה מחסוד, מנהל מרכז המחקר הפקיסטני FATA. לדבריו, מדובר בארגון מבוזר ביותר. "הם איבדו מנהיגים בתקיפות אוויריות קודמות", אמר. הוא ציין כי מותו של מחסוד צפוי להוביל לקריאות לנקמה.

אין זו הפעם הראשונה שמדווח על מותו של מחסוד בתקיפה אמריקנית. בינואר 2012 מסרו גורמי מודיעין במדינה דיווח דומה, לפיו הם הצליחו לעלות על תדר רדיו שבו השתמשו לוחמי טליבאן ופירטו בו כיצד נהרג מחסוד שעה שנסע יחד עם שיירה שהייתה בדרכה לעבר אזור הסמוך לגבול עם אפגניסטן. גורם צבאי בכיר אמר כי אין אישור רשמי כי מחסוד אכן חוסל, ובארגון מיהרו להכחיש את השמועה על מותו של מנהיגם.

לקריאה נוספת:
שיחות שלום? הטליבאן תקף את ארמון הנשיאות בקאבול
ארה"ב פותחת במו"מ לשלום עם טליבאן באפגניסטן

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully