וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב חיסלה מנהיג ארגון הטליבן בפקיסטן

16.1.2012 / 0:09

גורמים במדינה טוענים כי עלו על תדר רדיו של הארגון, בו נמסר כי מנהיגם נהרג מירי טיל אמריקאי. בארגון מיהרו להכחיש את הדיווח והוסיפו: "כך או כך, נמשיך בג'יהאד"

חכימוללה מחסוד, מנהיג הטליבן בפקיסטן, הארגון המיליטנטי המהווה את האיום החמור ביותר על ביטחון המדינה, נהרג מפגיעת טיל מטוס ללא טייס אמריקאי - כך דיווחו אמש (ראשון) גורמי מודיעין במדינה.

גורמים רשמיים במדינה אמרו כי הם הצליחו לעלות על תדר רדיו, בו השתמשו לוחמי טליבן ובו פירטו כיצד נהרג מחסוד שעה שנסע יחד עם שיירה שהייתה בדרכה לעבר אזור הסמוך לגבול עם אפגניסטן. גורם צבאי בכיר אמר כי אין אישור רשמי כי מחסוד אכן חוסל, ובארגון מיהרו להכחיש את השמועה על מותו של מנהיגם.

פקיסטן-מה עלה בגורל מנהיג הטליבן?. רויטרס
בטליבן מיהרו להכחיש את הדיווח. חכימוללה מחסוד/רויטרס

במידה ומחסוד אכן מת, הדבר עשוי לסייע לכוחות הביטחון במדינה, הנאבקים רבות בארגון המקורב לאל-קאעדה, אשר עומד מאחורי שורה של פיגועי התאבדות ברחבי פקיסטן.

"חי או מת, נמשיך במלחמת הג'יהאד"

קודמו של חכימוללה מחסוד בתפקיד, באיטוללה מחסוד, נהרג בשנת 2009 אף הוא מפגיעת טיל שנורה ממטוס ללא טייס. מותו עורר תקווה כי הארגון קרוב לפירוק. משום כך, גם אם אכן נכון הדיווח ואכן חוסל מנהיגה הנוכחי של התנועה הקיצונית, יהיה זה מוקדם לקבוע כי הביטחון והסדר ישררו בעתיד הקרוב בפקיסטן.

ובמילים אחרות, כפי שהגיב לדיווח דובר הטליבן במדינה, איחסאנוללה איחסאן: "נמשיך במלחמת הג'יהאד בין אם הוא חי או מת. ישנם הרבה אריות בג'ונגל הזה ואריה אחד יחליף אריה אחר כדי להמשיך במשימה". יצויין כי איחסאן דאג להכחיש כי מחסוד אכן נהרג."אין אמת בדיווחים, אך הוא לוחם קדוש", לדבריו, "ואנו מאחלים לו מות קדושים".

עוד בנושא
הטליבן על ההשתנה: "ברברי, אך לא יפגע בשיחות"
אפגניסטן: עשרות הרוגים בפיגוע התאבדות במסגד שיעי

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully