וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטליבן על ההשתנה: "ברברי, אך לא יפגע בשיחות"

בארגון האיסלמי הזדעזעו מפרסום סרטון בו נראים חיילי מארינס עושים את צרכיהם על גופות לוחמים אפגנים, אך לא מתכוונים להפסיק את השיחות על חילופי שבויים, המתנהלות בקטאר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

בארגון הטליבן האיסלמי - ארגון שעמד לא פעם מאחורי עריפת ראשים ושאר מקרים של חילול גופות - מביעים זעזוע מהסרטון שפורסם הלילה (חמישי), בו נראים חיילי מארינס אמריקאים עושים את צרכיהם על גופות של לוחמיהם. דובר הארגון באפגניסטן אמר היום לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הסרטון הוא "ברברי", אך מנגד הבהיר כי הוא "לא יפגע במשא ומתן בין הצדדים".

הדובר, זניבולה מוג'אהד, גינה את המעשה וכינה אותו "לא אנושי", והוסיף כי "אנחנו בפירוש דורשים מארצות הברית לחקור בדחיפות את המעשים שתועדו בווידאו ולהעניש בחומרה את הנוגעים בדבר". עם זאת, על אף המעשה הראוי לגינוי, הוא הבהיר כי הוא לא ישפיע על השיחות המתקיימות בשבועות האחרונים בקטאר, בין נציגים של הטליבן וארה"ב. אותן שיחות מתמקדות בעיקר בחילופי שבויים, ולדברי מוג'אהד, "אנחנו רק בראשית התהליך. אין סיבה שהתקרית תפגע בו".

גם נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, גינה בחריפות את הסרטון ואמר כי ממשלתו "מוטרדת עמוקות ממה שנראה בו. חיילים אמריקאים בפירוש חיללו גופות של שלושה מחיילינו". גם קרזאי קרא לארצות הברית לחקור את החיילים שתועדו בסרטון ולהטיל עליהם עונש חמור.

צבא ארה"ב יחקור

קטע הווידאו שפורסם הלילה והסעיר את ארצות הברית תיעד ארבעה חיילי מארינס כשהם עושים את צרכיהם על גופות של שלושה לוחמי טליבן הרוגים באפגניסטן. תוך כדי המעשה, התבדח אחד מהחיילים ו"איחל" לאחת הגופות "יום נעים".

יש לציין כי צבא ארה"ב כבר הודיע כי יחקור את המקרה. דובר הפנטגון, ג'ון קריבי, הביע את הסתייגויותיו מתיעוד הווידאו ואמר כי "בלי קשר למי מופיע בסרטון – מדובר בהתנהגות מחפירה. זה פשוט מגעיל ולא מכבד אף לובש מדים באשר הוא. זה פשוט עשה לי בחילה".

עוד בנושא:
תיעוד: חיילים אמריקאים משתינים על גופות לוחמי טליבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully