וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל מס' 2 בטליבאן, ש"כיכב" בסרט על בן לאדן

29.5.2013 / 22:41

מל"ט אמריקני חיסל בפקיסטן את וואלי אל-רחמן, שהיה אחראי להריגת שבעה סוכני סי-אי-איי וקצין ירדני. הפיגוע שהשמונה נהרגו בו הומחש לאחרונה בסרט "כוננות עם שחר"

מטוס אמריקני לא-מאויש (מל"ט) חיסל את אחד המבוקשים הבכירים ביותר של הסי-אי-איי, וואלי אל-רחמן. הוא היה סגן מפקד טליבאן בפקיסטן. יחד עמו נהרגו שישה אנשים.

ההפצצה אירעה היום (רביעי) בבוקר, והייתה זו תקיפת המל"ט הראשונה בפקיסטן מאז הבחירות שנערכו במדינה ב-11 במאי, שבה השימוש בנשק האמריקני הקטלני "כיכב" תדיר במצעי המועמדים. זהו גם החיסול הראשון מאז נאומו בשבוע שעבר של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שבו שטח את מדינותיו לשימוש במל"טים.

לדברי הבית הלבן, וואלי אל-רחמן היה מבוקש בגין רצח שבעה עובדי סי-אי-איי וקצין מודיעין ירדני בפיגוע בשנת 2009 שעשה סוכן כפול של אל-קאעדה, במחנה האימונים צ'פמן באפגניסטן. הפיגוע תואר בסרט "כוננות עם שחר", שתיאר את חיסולו של אוסמה בן לאדן.

מל"ט פרדטור של חיל האוויר האמריקני. POOL PHOTO, AP
מל"ט של חיל האוויר האמריקני המופעל בשירות הסי-אי-איי/AP, POOL PHOTO

אל-רחמן חוסל בחבל צפון וזיריסטאן. הוא יועד לרשת את הנהגת טליבאן בפקיסטן מידיו של חכימוללה מחסוד. מקור ביטחוני בפקיסטן אמר כי "מדובר במכה אנושה ללוחמי הטליבאן, וניצחון במלחמה נגד החמושים".

טליבאן הפקיסטני (או: תחריכ טליבאן פקיסטן) פועל כפלג נפרד מהארגון בשם הזהה הנמצא באפגניסטן. אנשיו עושים פיגועים נגד צבא פקיסטן ונגד אזרחי המדינה.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי אנשי טליבאן "השתתפו בפיגועים חוצי-גבולות באפגניסטן נגדי אנשי נאט"ו וחיילים אמריקנים, ועשו פיגועים מחרידים נגד אזרחים פקיסטנים וחיילים". ממשלת פקיסטן טרם אישרה את מותו של אל-רחמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully