וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: גובש פתרון למשבר בסוריה עם שליח האו"ם

29.10.2013 / 3:51

בראיון לטלוויזיה הלבנונית אמר עוזר שר החוץ האיראני שארצו הגיעה להסכמה עם שליח האו"ם לסוריה, שקרא לכלול את טהראן בשיחות השלום בז'נבה בין המשטר בדמשק והאופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

(פקחי האו"ם מבקרים במתקן נשק כימי בסוריה, החודש)

הבשורה תבוא מטהראן? עוזר שר החוץ האיראני עבד אל-להיאן אמר אמש (שני) בראיון לרשת אל-מיאדין הלבנונית כי איראן ושליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה אל-אחדר איברהימי הגיעו להסכמה על פתרון מדיני למשבר בסוריה. לפי אל-להיאן הפתרון יתבסס על בחירות אמיתיות בפיקוח בינלאומי.

נשיא סוריה בשאר אסד בפגישה עם שליח האו"ם אל-אחדר איברהימי. דמשק, דצמבר 2012. רויטרס
איברהימי בפגישה עם אסד, דצמבר 2012/רויטרס

בסוף השבוע אמר איברהימי כי איראן צריכה להיות מוזמנת לשיחות השלום בין ממשלת סוריה לאופוזיציה. רשת "פרס טי.וי" האיראנית ציטטה מדבריו של איברהימי שכינס מסיבת עיתונאים בטהראן ואמר שהשתתפותה של הרפובליקה האיסלאמית בוועידת השלום הסורית שתיערך בחודש הבא בז'נבה, "טבעית והכרחית". אל-איבהרימי הביע תקווה שהזמנה כזו כבר נעשתה והוסיף: "מזכ"ל האו"ם, אני ורבים אחרים ממתינים. אנו רוצים לראות את איראן לוקחת חלק בוועידה".

תיעוד ראשון: פקחי האו"ם במתקן כימי בסוריה. רויטרס
תיעוד ראשון של פקחי האו"ם במתקן כימי בסוריה, החודש/רויטרס

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר במסיבת העיתונאים עם איברהימי כי איראן תשתתף בוועידה עם תוזמן אליה. "נשתתף במטרה להגיע לפתרון פוליטי באמצעות מתן האפשרות לכל הצדדים בסוריה לנהל משא ומתן זה עם זה", הוסיף. כמה בכירים, בהם מזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי, אמרו כי הוועידה - השנייה מסוגה - צפויה להיפתח ב-23 בנובמבר. עם זאת, ארצות הברית, רוסיה והאו"ם טענו כי טרם נקבע מועד רשמי לשיחות.

בתוך כך ראש הארגון למניעת נשק כימי (OPCW), אחמט אוזומקו, אמר הלילה כי המשטר בסוריה הצהיר על הימצאותם של 41 מתקנים ב-23 אתרים שבהם מאוחסנים כ-1,300 טונות של חומרים כימיים. במסגרת דוח ראשון שהגיש למועצת הביטחון של האו"ם, מסר אוזומקו כי הגורמים המפקחים על תהליך השמדת מאגר הנשק הכימי בסוריה אימתו מידע שהעבירה דמשק לגבי 37 מתוך 41 המתקנים. ואולם לדברי אוזמקו, לפקחים לא ניתנה גישה לשני אתרים בשל הסיכון הביטחוני. משמעות הדבר היא כי תאריך היעד לביקור בכל האתרים המוכרזים – 27 באוקטובר – הוחמץ.

עוד בנושא
שליח האו"ם: "השתתפות איראן בשיחות על סוריה - הכרחית"
תיעוד ראשון: פקחים מסיירים במתקן נשק כימי בסוריה
פקחים בינלאומיים החלו להשמיד את הנשק הכימי בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully