וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בארה"ב? דיברו עברית ברחוב – והוכו

צעיר בן 23 מווינסקונסין גידף את שני הגברים, דרש מהם לדבר באנגלית ואז תקף אותם. בחקירתו טען כי סבר שהם דיברו ספרדית. הדבר אירע שעות לאחר התקיפה האנטישמית באוסטרליה

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(תיעוד התקיפה האנטישמית באוסטרליה)

תקיפה אנטישמית או שנאה גזענית להיספאנים? צעיר בן 23 מג'נסוויל, ויסקונסין, נעצר שלשום (שבת) כיוון שהיכה נמרצות שני גברים ששוחחו ביניהם בעברית ברחוב. על פי החשד, לאחר ששמע אותם מדברים בעברית, התקרב דילן גרול אל השניים, החל לגדף אותם ודרש מהם לדבר באנגלית.

לפי עדי ראייה שהיו במקום, גרול לא הסתפק באיומים מילוליים. הוא חשוד כי היכה את שני הגברים – שזהותם לא ידועה. הוא הטיח את אחד מהם לקרקע, בעוד שאת השני פצע בעינו. בחקירתו הכחיש גרול כי היכה את השניים, אולם הודה כי התעמת עמם. זאת, לדבריו, משום שסבר כי הם מדברים ביניהם ספרדית. גרול נעצר על ידי המשטרה המקומית. הוא חשוד בהכאה ובביצוע של פשע שנאה, וצפוי לעמוד למשפט בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתה לא מצפה לדבר כזה". אחד הפצועים באירוע בפרברי סידני/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקיפה בארצות הברית התרחשה שעות בודדות אחרי תקרית אלימה אחרת שאירעה בפרברי העיר האוסטרלית סידני. ארבעה גברים ואישה, חברי הקהילה היהודית בבונדי, עשו את דרכם לביתם בערב שבת כאשר שמונה צעירים החלו לקרוא לעברם קריאות אנטישמיות. תוך זמן קצר הם החלו לנקוט גם אלימות פיזית. הפצועים, בני 66-27, פונו לבית חולים מקומי כשאחד מהם סובל מדימום במוחו. שני נערים בני 17 וצעיר בן 23 נעצרו על ידי המשטרה בזירת האירוע, אולם חמישה אחרים נמלטו מהמקום.

"יצאנו מארוחת ערב של חברים ברגל כיוון שאנחנו שומרי שבת", שחזר הבוקר שליח קק"ל לאוסטרליה, שלמה בן חיים, בראיון לגלי צה"ל. "היו שם בערך עשרה צעירים. ברגע שעברנו אותם הם התחילו לקלל אותנו וצעקו לעברנו 'יהודים מלוכלכים'. היה איתנו זוג מבוגרים, ופחדנו שהם ייפגעו אז הבן שלהם הסתובב אל עבר התוקפים. מיד כשזה קרה, הם קמו במכות ותוך שנייה חטפתי אגרוף לפרצוף", סיפר.

משפחותיהם של הקורבנות הביעו זעם בעקבות האירוע. "אתה לא מגיע לבונדי ומצפה לדבר כזה", אמרו. "אולי בגרמניה של שנות ה-30 או ברוסיה של שנות ה-70, אך בטח שאתה לא מצפה להיות מותקף ללא סיבה בסידני, אוסטרליה".

עוד על התקיפה האנטישמית באוסטרליה:
"צעקו יהודים מלוכלכים, חטפתי אגרוף לפרצוף"
תיעוד: תקיפה אנטישמית באוסטרליה, חמישה נפצעו

עדכון ראשון: 22:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully