וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקו יהודים מלוכלכים, חטפתי אגרוף לפרצוף"

שליח קק"ל לאוסטרליה סיפר בגלי צה"ל על התקיפה האנטישמית בסידני, במהלכה נפצעו חמישה יהודים: "לא הפסיקו להרביץ לנו במשך רבע שעה, כל הקהילה פה בשוק"

עריכה: גדי וינסטוק

הקהילה היהודית באוסטרליה המומה בעקבות התקיפה האנטישמית שאירעה אמש (שבת) במדינה. שליח קק"ל לאוסטרליה, שלמה בן חיים, שהיה בין המותקפים בתקרית, סיפר לגלי צה"ל על התקרית החמורה. "יצאנו מארוחת ערב של חברים ברגל כיוון שאנחנו שומרי שבת", שיחזר. "היו שם בערך עשרה צעירים. ברגע שעברנו אותם הם התחילו לקלל אותנו וצעקו לעברנו 'יהודים מלוכלכים'. היה איתנו זוג מבוגרים, ופחדנו שהם ייפגעו אז הבן שלהם הסתובב אל עבר התוקפים. איך שזה קרה הם קמו במכות ותוך שניה חטפתי אגרוף לפרצוף".

בן חיים המשיך לתאר את רגעי האימה, וסיפר כיצד "במשך כרבע שעה או 20 דקות פשוט לא הפסיקו להרביץ לנו. הבן שלהם היה על הרצפה אולי שלוש פעמים. ניסיתי לזעוק לאשתי שתתרחק. לרגע זה נחלש ואז הם שוב חזרו ושוב חטפנו אגרופים. שברו לי את האף ויש לי חתכים. כולנו עם פרצופים מפוצצים ואביו של הילד היה בבית חולים עם חשש לשברים בגולגולת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי הפצועים אחרי התקיפה בסידני, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לקח הרבה זמן עד שמאבטחים של הפאב הגיעו וסייעו להפריד בינינו. כל הקהילה פה בשוק", סיכם בן חיים. "עכשיו אנחנו מתאוששים פיזית ובעיקר נפשית. קשה להאמין שזה קרה בכלל".

התוקפים היכו ארבעה גברים ואשה בבונדי, פרבר של סידני. החמישה עשו את דרכם בחזרה מבית הכנסת, אז החלו שמונה צעירים לקרוא לעברם קריאות אנטישמיות. העימות המילולי הפך במהרה לאלים, כאשר החמישה הותקפו על ידי הצעירים.

שני נערים בני 17 וצעיר בן 23 נעצרו על ידי המשטרה במקום האירוע, אך חמשת הצעירים הנוספים ברחו. שלושת העצורים יואשמו בתקיפה ונמנעה מהם אפשרות לשחרור בערבות. חמשת קורבנות התקיפה, שגילם נע בין 27 ל-66, נפצעו במהלך העימות ופונו לבית החולים סנט וינסנט בעיר. אחד הפצועים סובל מדימום במוחו, אך אינה נשקפת סכנה לחייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כולנו עם פרצופים מפוצצים", סיפר בן חיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחות הקורבנות הביעו זעם עקב האירוע. "אתה לא מגיע לבונדי ומצפה לדבר כזה", אמרו. "אולי בגרמניה של שנות ה-30 או ברוסיה של שנות ה-70, אך בטח שאתה לא מצפה להיות מותקף ללא סיבה בסידני, אוסטרליה".

סטפן קרקיישרין, נשיא המועצה האוסטרלית נגד אפליה, אמר כי הוא מודאג מכך שתקיפות אנטישמיות עדיין מתרחשות. "אנחנו חברה בוגרת ויש לנו הבנה ברורה שאנחנו בני אדם מרקעים שונים", אמר קרקיישרין. "אנחנו צריכים לחיות ביחד באופן שבו נקבל את הגיוון ונכבד אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully