וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תקיפה אנטישמית באוסטרליה, חמישה נפצעו

שמונה צעירים זיהו ארבעה גברים ואישה אשר עשו את דרכם בחזרה מבית הכנסת בפרבר בונדי שבסידני. השמונה החלו לקרוא לעברם קריאות גזעניות ובמהרה התפתחה קטטה אלימה במקום

עריכה: גדי וינסטוק

ארבעה גברים ואשה הותקפו אמש (שבת) בבונדי, פרבר של העיר סידני באוסטרליה, כיוון שהם יהודים. החמישה עשו את דרכם בחזרה מבית הכנסת, אז החלו שמונה צעירים לקרוא לעברם קריאות אנטישמיות. העימות המילולי הפך במהרה לאלים, כאשר החמישה הותקפו על ידי הצעירים.

שני נערים בני 17 וצעיר בן 23 נעצרו על ידי המשטרה במקום האירוע, אך חמשת הצעירים הנוספים ברחו. השלושה שנעצרו יואשמו בתקיפה ונמנעה מהם אפשרות לשחרור בערבות.

חמשת קורבנות התקיפה, שגילם נע בין 27 ל-66, נפצעו במהלך העימות ופונו לבית החולים סנט וינסנט בעיר. אחד הפצועים סובל מדימום במוחו, אך אינה נשקפת סכנה לחייו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הפצועים מהתקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחות הקורבנות הביעו זעם עקב האירוע, "אתה לא מגיע לבונדי ומצפה לדבר כזה". "אולי בגרמניה של שנות ה-30 או ברוסיה של שנות ה-70", אמרו, "אך בטח שאתה לא מצפה להיות מותקף ללא סיבה בסידני, אוסטרליה". סטפן קרקיישרין, נשיא המועצה האוסטרלית נגד אפליה, אמר כי הוא מודאג מכך שתקיפות אנטישמיות עדיין מתרחשות. "אנחנו חברה בוגרת ויש לנו הבנה ברורה שאנחנו בני אדם מרקעים שונים", אמר קרקיישרין, "אנחנו צריכים לחיות ביחד באופן שבו נקבל את הגיוון ונכבד אותו".

לקריאה נוספת:
ההערות האנטישמיות של הצלם הוקלטו בסרט החתונה
אוקראינה: "שוטרים השתינו עליי כי אני יהודי"
תמימות ואנטישמיות: ההקלטות הסודיות של מובארק

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully