וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרס המנהרות עולה לחמאס 230 מיליון ד' בחודש"

סגן שר הכלכלה של חמאס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי פעולותיה האחרונות של מצרים בגבול גרמו נזק כבד לתעשייה, לחקלאות וכן לענף הבנייה. הוא הזהיר משיעור האבטלה הגבוה

הפסדי ענק לחמאס עקב סגירת מנהרות ההברחה: סגן שר הכלכלה בממשל חמאס ברצועת עזה, חאתם עוביידה, אמר היום (ראשון) כי הרס המנהרות גורם להפסד עתק של 230 מיליוני דולרים בחודש לכלכלה המקומית. "סגירת המנהרות גרמה להפסדים כבדים לתעשייה, למסחר, לחקלאות, לתחבורה ולענף הבנייה בהיקף של כ-230 מיליון דולרים בחודש", אמר עוביידה לסוכנות הידיעות הצרפתית. לא ברור אם הסכום שבו נקב הבכיר מהימן.

מבריח פלסטיני במנהרה מתחת לגבול ישראל-מצרים. ספטמבר 2013. AP
לא ברור אם הסכום שבו נקב עוביידי מהימן. מנהרת הברחה בין מצרים לרצועת עזה/AP

מאז הדחתו של נשיא מצרים מוחמד מורסי בתחילת יולי, החל צבא מצרים לפעול ביתר שאת על מנת להשמיד את מנהרות ההברחה ששימשו את חמאס במשך שנים, עקב הסגר שהטילה ישראל על האזור. לדברי עוביידה, כ-40% מחומרי הבנייה ומחומרי גלם שונים הועברו לרצועה דרך המנהרות. הוא הזהיר כי שיעור האבטלה ברצועה יעבור את סף ה-43% אם המצב יישאר על כנו. "הרווחים ירדו אחרי סגירת המנהרות והידוק המצור במחצית השנייה של 2013", הוסיף.

החודש העריך גורם ביטחוני ישראלי ששוחח עם וואלה! חדשות כי מצרים הצליחה להשמיד כ-80% ממנהרות ההברחה. "המצרים קיבלו החלטה לחסל את מערכת המנהרות", אמר הגורם, "ובשלב הבא הם 'יגמדו' את חמאס כדי להעביר את רוב הכובד לרשות הפלסטינית. מבחינת המשטר המצרי, חמאס מוגדר כמשתפי פעולה של האחים המוסלמים", הוסיף.

חיילים מצרים שומרים על הגבול ברפיח, יולי 2013. AP
"חורשים את השטח מדי בוקר". חיילים מצרים בצפון חצי האי סיני/AP

"דחפורים של הצבא המצרי, מלווים בנגמ"שים, חורשים מדי בוקר את השטח, חושפים קטע של חצי קילומטר מהגבול כדי ליצור שטח שאסור לתנועה", סיפר הגורם. לדבריו, "זהו מהלך שנועד לבודד את עזה ממצרים, כאשר קיימת הערכה שהצעד הבא של המצרים יהיה התנגשות בארגוני הטרור בעזה". אותו גורם אישר כי הלחץ הצבאי של מצרים נושא פירות.

"מספר המשאיות שמגיעות מישראל למעבר כרם שלום ברצועה במטרה להעביר סחורות הגיע לשיא של 430 משאיות מדי יום", אמר. "זה מספר שלא ידענו כמותו הרבה זמן ומעיד על מה שקרה למערכת המנהרות של החמאס. לכן חמאס החל לגבות מסים על כל מה שנכנס ממעבר כרם שלום והדגש הוא על מלט, ברזל וחצץ".

לקריאה נוספת:
נחשפה שלוחה של מנהרת טרור המכילה חומר נפץ בעזה
פרשנות / חמאס חופר מנהרות, אך לא חותר לעימות עם ישראל
המנהרות לעזה נסגרות, שיא בהעברת סחורה מישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully