וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהרות לעזה נסגרות, שיא בהעברת סחורה מישראל

1.10.2013 / 9:56

להערכת גורמים ביטחוניים, הצבא המצרי הצליח לסגור כ-80% ממנהרות ההברחה המחברות בין עזה לסיני. מצרים רואה בחמאס משתפי פעולה של האחים המוסלמים ורוצה "לגמדו" מול הרשות

הצבא המצרי ממשיך בשבועות האחרונים להגביר את הלחץ על רצועת עזה ועל ארגון חמאס. במקביל למלחמתו בארגוני הטרור הפועלים בסיני, השמיד הצבא המצרי מספר רב של מנהרות, אשר מחברות בין חלקה הדרומי של רצועת עזה לבין צדו המצרי של הגבול. כידוע, באמצעות מנהרות אלו היו מבריחים הפלסטינים דלק, מזון, ציוד, כלי רכב, חומרי בנייה, אמצעי לחימה ובני אדם, כאשר חלק גדול מהכלכלה העזתית נשען על קיומן של מנהרות אלו.

שני פלסטינים נחים ומעשנים סיגריה במנהרה בין עזה לסיני, ספטמבר 2013. רויטרס
פועלים פלסטינים נחים לרגע באחת המנהרות הבודדות שעדיין פעילות. חודש שעבר בגבול עזה-מצרים/רויטרס

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר גורם ביטחוני בכיר כי במערכת הביטחון מעריכים שהמצרים הצליחו להשמיד כ-80% מסך מנהרות ההברחה. "המצרים קיבלו החלטה לחסל את מערכת המנהרות", אמר אותו גורם, "ובשלב הבא הם 'יגמדו' את חמאס כדי להעביר את רוב הכובד לרשות הפלסטינית. מבחינת המשטר המצרי, חמאס מוגדר כמשתפי פעולה של האחים המוסלמים".

הגורם ציין כי הלחץ הצבאי של מצרים נושא פירות: "מספר המשאיות שמגיעות מישראל למעבר כרם שלום ברצועה במטרה להעביר סחורות הגיע לשיא של 430 משאיות מדי יום. זה מספר שלא ידענו כמותו הרבה זמן ומעיד על מה שקרה למערכת המנהרות של החמאס. לכן חמאס החל לגבות מסים על כל מה שנכנס ממעבר כרם שלום והדגש הוא על מלט, ברזל וחצץ".

מעבר כרם שלום. רויטרס
משאיות עמוסות בסחורה במעבר כרם שלום/רויטרס

הפעילות של הצבא המצרי נמשכת, לדברי הגורם הביטחוני, כאשר הושלמה כבר בנייתו של קטע נרחב מתוך רצועת ביטחון חדשה המוקמת בקרבת הגבול ומטרתה להפריד בצורה טובה יותר בין רצועת עזה למצרים. "דחפורים של הצבא המצרי מלווים בנגמ?שים חורשים מדי בוקר את השטח, חושפים קטע של חצי קילומטר מהגבול כדי ליצור שטח שאסור לתנועה", סיפר הגורם, "זהו מהלך שנועד לבודד את עזה ממצרים, כאשר קיימת הערכה שהצעד הבא של המצרים יהיה התנגשות בארגוני הטרור בעזה?.

במקביל להריסת המנהרות, גם מעבר רפיח נסגר על ידי המצרים, אך נפתח לסירוגין למקרים הומניטריים דחופים. עם זאת, טוענים כלי התקשורת ברצועת עזה כי תינוק בן יומו מת לאחרונה במעבר רפיח לאחר שהשוטרים המצרים סרבו לאפשר לאמו לעבור עמו למצרים בכדי לקבל טיפול רפואי.

עוד בנושא:
ההברחות פסקו: נסגרו המנהרות בין עזה לסיני
סיני: 11 הרוגים בהתקפות נגד כוחות הביטחון ברפיח
חשש: פעילי חמאס עוברים לשורות ארגוני הג'יהאד

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully