וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה שלוחה של מנהרת טרור המכילה חומר נפץ בעזה

15.10.2013 / 10:12

מדובר בשלוחה של מנהרה שהתגלתה בשנה שעברה והוטמנו בה חביות חומר נפץ שיועדו לפגוע בחיילים. בשבוע שעבר נחשפה מנהרת טרור מהגדולות שנראו עד כה סמוך לקיבוץ עין השלושה

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מנהרת טרור נוספת נחשפה לאחרונה במרכז רצועת עזה - כך חשף הבוקר (שלישי) דובר צה"ל, תת-אלוף יואב מרדכי. במנהרה הוטמנו חביות חומר נפץ שיועדו לפגוע בחיילי צה"ל ונוטרלו הבוקר על ידי לוחמי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית. מדובר בשלוחה של מנהרה שנחשפה עוד לפני מבצע "עמוד ענן", שהתגלתה בבדיקות נוספות שבוצעו באזור.

בשבוע שעבר חשף צה"ל מנהרה התקפית שנחפרה בדרום רצועת עזה מהשטח הפלסטיני לשטח הישראלי, באזור קיבוץ עין השלושה. גורמי צבא בפיקוד הדרום מעריכים כי אורכה של המנהרה הוא כקילומטר לפחות, וחלקים ממנה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה. הגורם ציין כי המנהרה נחפרה באופן מאוד יסודי, והותקנו בה תאורה ומסילה להובלת קרונית קטנה, שעלולה בזמן אמת להוביל מחבלים או חייל חטוף מצד לצד במהירות רבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהרה שנחשפה ליד עין השלושה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר חשיפת המנהרה החדשה, נסגר בשבוע שעבר האזור מחשש שהיא ממולכדת או משמשת פיתיון לחיילי צה"ל בזמן שמנהרות אחרות פועלות בשטח. לוחמי פלגת "סמור" של יחידת יהל"ם מחיל ההנדסה, המתמחים במנהרות, הוקפצו אל פתח המנהרה, ולאחר שנשללה האפשרות כי היא ממולכדת, פתחו בסדרת פעולות באמצעות רובוטים מתקדמים, שנכנסו לאחרונה לפעילות מבצעית, על מנת למפות את המבנה שלה, לגלות לאן היא מובילה ולבחון אם היא מסתעפת.

גורם צבאי שהיה במנהרה והבחין בגודלה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "זו אחת המנהרות המשמעותיות והמסוכנות ביותר שנחשפו בגבול עזה בשנים האחרונות. מדובר בסיכול של מגה-פיגוע. המשמעות של מנהרה כזו ממחישה את העובדה שחמאס ממשיך לבנות מנהרות בחסות מבנים אזרחיים ולהתעצם. זו מנהרה אסטרטגית שמטרתה היא החדרה של כוחות גדולים של מחבלים בסמוך מאוד ליישובים". הגורם הוסיף: "המנהרה נבנתה בצורה כזו שהיא יכולה להסתעף לכמה כיוונים ובו זמנית להוציא פיגועים במספר מתארים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי פלגת "סמור" של חיל ההנדסה מתאמנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לחשיפת המנהרה, החליט שר הביטחון, משה יעלון, להפסיק את העברתם של חומרי בניין לרצועת עזה. מוקדם יותר הבוקר מסר קצין בפיקוד הדרום לוואלה! חדשות כי ביום ראשון הקרוב צפויה להתקיים הערכת מצב לגבי חידוש אספקת המלט לעזה. "ברור לכולם שהמנהרה לא החלה להיבנות בחודשים האחרונים, וזה נמשך כבר כשנתיים. הסנקציה לעצור את חומרי הבנייה לעזה לא תחזיק מעמד", אמר הקצין.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עוד בנושא:
חשיפת המנהרה: בעין השלושה חוששים, אך לא עוזבים
הצצה למנהרת הטרור שנחשפה; "סוכל מגה-פיגוע"
מנהרת הטרור על גבול עזה: הגדולה ביותר שנחשפה עד כה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully