וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת המנהרה: בעין השלושה חוששים, אך לא עוזבים

רמי שני

13.10.2013 / 15:05

גילוי המנהרה מרצועת עזה סמוך לקיבוץ עורר תחושות מעורבות בקרב התושבים. "בשורה ששוב מכניסה אותנו למעגל הפחדים והחששות", אומר תושב אחד. אחרת מתעקשת: "ממשיכים בשגרה"

צילום: באדיבות ערוץ 10, אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

תושבי עין השלושה מגיבים בתחושות מעורבות בעקבות גילוי מנהרת הטרור מרצועת עזה באזור הקיבוץ. "השאלה אם להישאר בקיבוץ או לעזוב תתחדד אצלנו עכשיו כמו בכל פעם שיש התחממות בגזרה", סיפר היום (ראשון) תושב עין השלושה, מיכאל אוחיון. "הידיעה על גילוי המנהרה היא בהחלט בשורה קשה, ששוב מכניסה אותנו למעגל הפחדים והחששות".

פרסום ראשון: צה"ל חשף מנהרת טרור בין עזה לעין השלושה

אוחיון, נשוי עם ארבעה ילדים, אמר כי הוא מודאג כמו כל אב שמגדל ילדים בסביבה הזאת: "כתושבים, אנחנו נמצאים כל הזמן במין עמדת התלבטות, ואירועים כאלה בהחלט משפיעים". בני משפחתו חיים כבר 15 שנה בעין השלושה, והיו עדים לאירועים רבים שהיו באזור. "בסך הכול יש קשר טוב עם התושבים והסביבה. אנחנו אוהבים את המקום ולמרות הכול לא עזבנו. הקשר הזה מאוד חשוב לנו", ציין אוחיון.

פלסטיני רעול פנים בתוך מנהרת הברחה בגבול בין מצרים לרצועת עזה, אוקטובר 2013. רויטרס
"הידיעה על גילוי המנהרה היא בהחלט בשורה קשה". מנהרה ברצועת עזה/רויטרס

בשעות הצהריים חזרו הילדים מבתי הספר. הם בקושי שמעו על חשיפת המנהרה והפגינו ביטחון והיעדר פחד. ביניהם היו גם ילדיה של מירב כהן, תושבת הקיבוץ: "אנחנו יודעים על זה מהבוקר ולגמרי ממשיכים בשגרה", אמרה כהן. "אני יודעת שאנחנו לא חיים בצהלה וזה חלק מההתמודדויות שלנו. אנחנו באזור חשוף לפגיעות. יש הרבה סכנות". החשיפה לא מפחידה אותה, ולדבריה, היא ממשיכה להיות רגועה. "אני אלך לישון היום כמו כל לילה בעשר השנים האחרונות שבהן אני מייחלת לשקט", אמרה. "קיבלתי החלטה לגור כאן, עם כל ההשלכות שיש לכך, ולא שיניתי אותה".

בקיבוץ עין השלושה, כמו בשאר היישובים באזור עוטף עזה, כועסים על החלטת צה"ל לבטל את שמירת צוותי החיילים ולהוריד מרכיבי ביטחון. "זאת דוגמה למה שעלול להתפתח ולהסתיים בצורה אחרת לחלוטין. הרבה יותר רעה", אמרו בקיבוץ. מדוברות המועצה האזורית שער הנגב אף נמסר בנושא: "מדובר בהחלטות תמוהות ומנותקות מהמציאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שיפוץ מנהרות ההברחה בין רצועת עזה למצרים אחרי מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
חלקים מהמנהרה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה/רויטרס

בשבוע שעבר חשף צה"ל מנהרה התקפית שנחפרה בדרום רצועת עזה מהשטח הפלסטיני לשטח הישראלי, באזור הקיבוץ עין השלושה. גורמי צבא בפיקוד הדרום מעריכים כי אורכה של המנהרה הוא כקילומטר לפחות, וחלקים ממנה נחפרו בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה.

הגורם ציין כי המנהרה נחפרה באופן מאוד יסודי, והותקנו בה תאורה ומסילה להובלת קרונית קטנה, שעלולה בזמן אמת להוביל מחבלים או חייל חטוף מצד לצד במהירות רבה. בעקבות חשיפת המנהרה החדשה נסגר בשבוע שעבר האזור מחשש שהיא ממולכדת או משמשת פיתיון לחיילי צה"ל בזמן שמנהרות אחרות פועלות בשטח.

הגורם הצבאי הוסיף כי בצה"ל חוששים שיש בשטח עוד עשרות מנהרות התקפיות "רדומות", שבהחלטה אחת יכולות לשמש את ארגוני הטרור בעזה, ובראשם החמאס, לפיגוע שבמהלכו יחדרו לשטח מדינת ישראל. "מנהרות מסוג זה עלולות לשמש לחדירת מחבלים לצורכי חטיפה או פיגוע מיקוח, או לחלופין, לניסיונות להניח מטען חבלה רב-עוצמה שיתפוצץ תחת מוצב או מבנה ביישוב סמוך לגדר. בצה"ל מטילים את האחריות על ארגון החמאס, האחראי לכל המתרחש ברצועת עזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully