וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בסוריה טוענים שחוסל אחד ממנהיגי המורדים, בפוקושימה חוששים מצונאמי נוסף, בדיקות הד-נ-א קבעו את זהות הורי הילדה שנמצאה ביוון. אלה הכותרות שעשו את השבת

דיווח בסוריה: "חוסל אחד ממנהיגי המורדים"

הישג לנשיא סוריה בשאר אסד: אבו מוחמד אל-ג'ולאני, מפקד ארגון ג'בהת אל-נוסרה, אחד מארגוני המורדים הקיצוניים במדינה, נהרג באזור לטקייה במערב המדינה במהלך קרב יריות עם חיילים בצבא אסד – כך דיווחה אמש (שישי) הטלוויזיה הסורית. הפרטים המדויקים אודות נסיבות מותו טרם נמסרו. בעבר דיווחו כלי תקשורת בלבנון ובאיראן על מותו של מפקד ארגון המורדים הקשור לאל-קאעדה, אך זו הפעם הראשונה שגורם רשמי בסוריה מודיע על כך. יחד עם זאת, יצוין כי עד עתה לדיווח אין אישור רשמי במקורות נוספים לבד מהטלוויזיה הסורית.

ארגון ג'בהת אל-נוסרה נחשב לאחד מתנועות ההתנגדות הקיצוניות ביותר לנשיא סוריה בשאר אסד. הוא הודיע לראשונה על קיומו בסרון וידאו שפרסם ברשת בחודש ינואר 2012, שם טענו אנשיו כי הם עומדים מאחורי שורה של פיגועי התאבדות ברחבי סוריה. ג'בהת אל-נוסרה נמצא ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית, ונחשב ליעיל והקטלני ביותר בקרב הארגונים הפועלים נגד משטר אסד.

רעידת אדמה חזקה ביפן, התרעת צונאמי בפוקושימה

רעידת אדמה בעוצמה 7.1 דרגות בסולם ריכטר הורגשה אמש(שישי) 231 קילומטרים מהאי הונשו שביפן - כך הודיע המכון הגיאולוגי בארצות הברית. רשת הטלוויזיה NHK היפאנית דיווחה כי גלים בגובה 30 סנטימטרים הגיעו לחופי צפון מזרח המדינה. בעקבות הרעש פרסמה הסוכנות המטאורולוגית של יפן אזהרת צונאמי באזור פוקושימה.

חברת TEPCO, שמפעילה את תחנת הכוח הגרעינית התקולה "פוקושימה דיאיצ'י", הורתה על פינוי עובדיה מאזור החוף של פוקושימה.

הד-נ-א הוכיח: הורי הילדה מריה - צוענים מבולגריה

התעלומה הסתיימה: בדיקות ד-נ-א הוכיחו את זהות הוריה הביולוגיים של הילדה שאותרה בפשיטה על מגורי צוענים ליד העיר פרסאלה שבמרכז יוון - כך דיווחה אתמול (שישי) רשת BBC. הורי הילדה הבלונדינית שעונה לשם מריה, הם בני זוג צוענים - סשה רוסבה בת ה-35 ובעלה אתנה רוסייב בן ה-37, תושבי הכפר הצועני ניקלואבו שבבולגריה.

מהחקירה עלה שרוסבה ילדה תינוקת לפני ארבע שנים בבית חולים יווני, הנמצא במרחק של שעת נסיעה מהמקום שבו אותרה הילדה תכולת העיניים. בתמונות שצולמו בכפר הבולגרי שבו מתגוררים בני הזוג, שלהם ככל הנראה שמונה ילדים, נראים כמה ילדים הדומים במראם החיצוני למריה. שניים מהילדים הם לבקנים.

"המוסד ניסה לצותת לסרקוזי כשכיהן כנשיא צרפת"

המסמכים שהודלפו מהסוכנות לביטחון לאומי (NSA) בארצות הברית ממשיכים לשפוך אור על משחקי הריגול של וושינגטון בקרב ידידותיה, וייתכן שאף על ישראל. העיתון הצרפתי "לה-מונד" דיווח אתמול (שישי) לפי מסמכים שהדליף האמריקני אדוארד סנודן כי הרשויות בצרפת חשדו שארצות הברית הייתה אחראית לניסיון חדירה לרשת התקשורת של ניקולא סרקוזי במאי 2012, בעת שכיהן כנשיא צרפת. האמריקנים הכחישו נמרצות את הטענות של צרפת, אך העיתון "לה-מונד" העלה השערה, ולמעשה רמז שלפי תוכן המסמך המודלף - המוסד הישראלי או מערך לוחמת סייבר הפועל בישראל, הם האחראים לניסיון הפריצה.

העיתון הצרפתי שיתף פעולה בפרסום המסמכים המודלפים עם העיתונאי האמריקני גלן גרינוולד, שחשף את בימים האחרונים לפי מסמכים שהדליף סנודן את פעולות המעקב והציתות של ה-NSA אחר בעלות בריתה של וושינגטון. המסמך המודלף הוכן על ידי שניים מאנשי הסוכנות לביטחון לאומי בחודש אפריל השנה, אשר נפגשו בבירה האמריקנית עם גורמים בארגון הביון הצרפתי (DGSE) כדי לדון בטענות בדבר ניסיון הפריצה לרשת התקשורת של ארמון האליזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בעקבות החיסול: 8 מחייליו של דומרני נעצרו בדרום

בשבוע שבו חוסלו שתי דמויות מוכרות בעולם התחתון, במשטרה פועלים למנוע את התרחבות התופעה: שוטרי היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות) עצרו הבוקר (שבת) שמונה מחייליו של העבריין הבכיר שלום דומרני בפשיטה על כמה מוקדים בדרום הארץ. לדברי המשטרה, מדובר במעצר-מנע שנועד למנוע את שיבוש הליכי חקירת החיסול באשקלון. קיימת אפשרות שהמעצרים קשורים גם לחיסול שאירע בתחילת השבוע באור יהודה. העצורים ככל הנראה אינם קשורים לחיסולים, אבל דרכם המשטרה מנסה להגיע למבצעים. החשודים יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם. צו איסור פרסום הוטל על שאר פרטי הפרשה.

המשטרה סיכלה ניסיון לחסל את שלום דומרני. שי מכלוף
החשודים יובאו הערב להארכת מעצרם. דומרני/שי מכלוף

מפקד חיל האוויר לשעבר: לישראל יכולת לתקוף באיראן

מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (במיל') עידו נחושתן הבהיר הבוקר (שבת) כי ישראל יכולה לתקוף באיראן אם תידרש לכך. "לא הייתי מקל ראש ביכולת של חיל האוויר", אמר נחושתן באירוע שבתרבות במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע. "אם תהיה תקיפה זה צריך לשרת את היעד והמטרה הסופית". לדבריו, חלופה צבאית היא חלק מארגז הכלים הקיים אך היא כלי בדרך אל המטרה הסופית שהיא איראן נטולת גרעין צבאי.

נחושתן התייחס גם למשא ומתן בין המעצמות לאיראן באשר לתכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית ואמר כי מדובר בתהליך שישפיע לשנים רבות על המזרח התיכון. "יש בו מכשלות וקשיים לא פשוטים", הסביר. "צריך לקחת בחשבון את האפשרות שהוא יצליח וגם שלא יצליח. הקשיים עלולים להוביל להסכם לא טוב עבור ישראל. המשא ומתן יימשך, ובאותו זמן הצנטריפוגות עובדות. האיראנים חוששים שערוותם או הבלוף שלהם ייחשף בפני העולם. הם רוצים לקבל הרבה בהסכם ולתת מעט. הם אשפי המשא ומתן, דבר שעלול לגרום למשיכתו, להוביל לעייפות ופרישה של גורמים שונים. אנחנו צריכים למנוע את זה שההסכם בסופו של דבר יהיה לרעתנו".

שליח האו"ם: "השתתפות איראן בשיחות על סוריה - הכרחית"

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי, אמר היום (שבת) כי איראן צריכה להיות מוזמנת לשיחות השלום בין ממשלת סוריה לאופוזיציה. רשת "פרס טי.וי" האיראנית ציטטה מדבריו של איברהימי שכינס מסיבת עיתונאים בטהראן ואמר שהשתתפותה של הרפובליקה האיסלאמית בוועידת השלום הסורית שתיערך בחודש הבא בז'נבה, "טבעית והכרחית". אל-איבהרימי, שייפגש ב-5 בנובמבר בשוויץ עם נציגים אמריקנים ורוסים, הביע תקווה שהזמנה כזו כבר נעשתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully