וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור השעה את "הבישוף בלינג" שבזבז מיליונים

23.10.2013 / 16:51

לחץ כבד להתפטרותו של ההגמון ואן-אלסט, המואשם על ידי הוותיקן בהוצאת 42 מיליון דולר על שיפוץ אחוזתו בגרמניה. בין היתר, הוא רכש אמבטיה מפוארת וכלי מטבח בעשרות אלפי ד'

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

האפיפיור השעה מתפקידו כומר בכיר, שנודע לשמצה בשם "הבישוף בלינג" בשל הרגלו לבזבז את כספי הוותיקן. הבישוף (ההגמון) מלימבורג, פרנץ-פיטר טבארץ ואן-אלסט, מואשם על ידי הכנסייה בבזבוז 42 מיליון דולרים על שיפוץ אחוזתו בגרמניה, ובין היתר על רכישת אמבטיה יוקרתית וקניית כלי מטבח.

זה הצעד המשמעתי החמור ביותר שנקט פרנציסקוס מאז מונה לתפקיד האפיפיור בחודש מרץ. מדובר גם באזהרה ברורה לבכירי הוותיקן, לפיה עליהם לנהוג בצניעות ולהימנע מבזבוזים, בשעה שבה הכנסייה מנסה לשפר את תדמיתה הציבורית.

הוותיקן הודיע כי האפיפיור נפגש שלשום עם הבישוף. הכומר הבכיר המתין ברומא שמונה ימים עד שפרנציסקוס התפנה להיפגש עמו. לא ברור אם הבישוף יורשה לחזור לתפקידו בתום החקירה שנפתחה בעניינו. כומר אחר מונה לממלא מקומו הזמני.

הבישוף מלימבורג, פרנץ פיטר טבארץ ואן אלסט. AP
הבישוף מלימבורג, פרנץ-פיטר טבארץ ואן-אלסט. חולשה לכספי ציבור/AP
אחוזת פאר של הבישוף מלימבורג, פרנץ פיטר טבארץ ואן אלסט. הסן, גרמניה. רון ישועה
תצלום אוויר של כמה מבנים באחוזתו של הבישוף, בעיר לימבורג שבמדינת הסן/רון ישועה

עם כניסתו לתפקיד, הבטיח פרנציסקוס לעשות שידוד מערכות בבנק הוותיקן. הוא הקים ועדה שתייעץ אם לפתוח את הבנק מחדש, אחרי שנסגר בשל מעילות נרחבות ושערוריות נוספות שנחשפו בו.

הוותיקן מעדיף שהבישוף יתפטר

לפי פרסומים בתקשורת הגרמנית, הבישוף טבארץ-ואן אלסט בנה אמבטיה בשווי 20 אלף דולרים, כנסיה פרטית שעלתה 4 מיליון דולרים, והיכל כנסים בעלות 40 אלף דולרים. באחוזה יש גם אולם אוכל בשווי 20 אלף דולרים ומוזיאון קטן. התקציב למימון האחוזה נלקח מכספי הציבור בגרמניה, והיה אמור לעבור לרשות הכנסייה.

לבישוף, בן 53, יש עוד 22 שנים עד לגיל הפרישה. הפרשה מהווה מבוכה גדולה לוותיקן ולכנסיה בגרמניה; גם אם טבארץ-ואן אלסט יתפטר ממשרתו כבישוף של לימבורג, הוא עדיין ישמור על דרגת הכהונה הגבוהה שהגיע אליה, והוותיקן ייאלץ למנותו לבישוף של עיר אחרת. בכירים ברומא קראו לו להתפטר עוד לפני תום החקירה, כדי למנוע מהאפיפיור מצב שבו יאלץ להדיחו.

לקריאה נוספת
האפיפיור פרנציסקוס שלח 200 אירו לקשישה שנשדדה
פרנציסקוס מצטנע: ויתר על המרצדס, נוהג בפורד פוקוס
כך כבש פרנציסקוס את המאמינים בעזרת ההכרה בהומואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully